Вхід/Реєстрація

Наша школа

Девіз школи
За видноколом видно коло,
Допоки б'ється серце - йди,
Усе життя, по суті, школа,
Й легкого іспиту не жди.


Гімн школи

Рідна школо, ти чудова,
Ти для мене другий дім.
Сорок восьма, рідна школо!
Тобі співаемо цей гімн.
З тобою разом ми зростаєм,
Нам віддаєш свої знання,
Разом дитинство проводжаєм
І починаємо доросле життя.
Найкращі почуття мене переповнюють,
Коли я згадую шкільні роки,
Учительку ласкаву та привітну,
Що вперше посміхнулася мені.
Ми виростаєм і може доля наша
Нас розєднає, але вірю я,
Завжди ми будем згадувати разом
Хвилини нашого найкращого життя.

 

Розрахунковий рахунок:

БО Благодійний фонд

"Нове покоління міста Херсона"
НВК №48 р/р 26003052205284
Код ЕДРПОУ 40450494
МФО 352479
ПАТ КБ "Приватбанк" м.Херсона

Нові знання

 

Індивідуальний план роботи під час карантину (27.04.2020 – 08.05.2020) практичного психолога

Дата

Зміст роботи

Час роботи

Примітка

1

27.04.2020

1. Заповнення журналу обліку роботи практичного психолога.

2. Складання плану роботи на час карантину

3. Опрацювання фахової літератури.

8:00-10:00

10:00-13:00

13:00- 16:00

 

2

28.04.2020

1. Написання річного звіту.

2. Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням, вчителям і батькам (за запитом).

3. Самоосвіта: онлайн тренінг: «Трансформація конфліктів»

4. Пошук інформації для сторінки психолога на сайті закладу.

8:00-11:00

11:00-12:00

12:00-15:00

15:00-16:00

 

3

29.04.2020

1. Самоосвіта:онлайн тренінг: «Трансформація конфліктів»

2. Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням, вчителям і батькам (за запитом).

3. Робота з документацією практичного психолога.

9:00-12:00

12:00-15:00

15:00-17:00

 

4

30.04.2020

1. Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням, вчителям і батькам (за запитом).

2. Робота з документацією практичного психолога.

3. Самоосвіта: проходження курсу «Як ефективно спланувати та провести діалог».

9:00-12:00

12:00-14:00

14:00-17:00

3. Сайт «Prometheus» (prometheus.org.ua)

5

04.05.2020

1. Заповнення журналу обліку роботи практичного психолога.

2. Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням, вчителям і батькам (за запитом).

3. Розробка рекомендацій батькам «Як підготувати дитину до навчання у 5-му класі».

4. Пошук інформації для сторінки психолога на сайті закладу.

8:00-9:00

9:00-12:00

12:00-14:00

14:00-16:00

 

6

05.05.2020

1. Робота з документацією практичного психолога.

2. Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням, вчителям і батькам (за запитом).

3. Самоосвіта: проходження курсу «Як ефективно спланувати та провести діалог»

9:00- 11:00

11:00-14:00

14:00-17:00

3. Сайт «Prometheus» (prometheus.org.ua)

7

06.05.2020

1. Пошук психокорекційних програм на зниження рівня агресивності.

2. Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням, вчителям і батькам (за запитом).

3. Самоосвіта проходження курсу «Як ефективно спланувати та провести діалог».

9:00-11:00

11:00-14:00

14:00-17:00

3. Сайт «Prometeus»

prometheus.org.ua

8

07.05.2020

1. Робота з документацією практичного психолога.

2. Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням, вчителям і батькам (за запитом).

3. Пошук та поповнення банку психодіагностичних методик.

9:00-11:00

11:00-14:00

14:00-17:00

 

9

08.05.2020

1. Пошук та поповнення банку психодіагностичних методик.

2. Дистанційні індивідуальні онлайн-консультації учням, вчителям і батькам (за запитом).

3. Огляд професійної літератури.

9:00-11:00

11:00-14:00

14:00-17:00

 

Поради батькам дітей підліткового віку

Пам’ятка для батьків дітей підліткового віку

  1. Любіть дитину не за те, що вона розумна чи красива, а лише за те, що вона – рідне дитя.
  2. Головне новоутворення підліткового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого “Я”.
  3. Починається перебудова організму – дитина стає імпульсивною, з’являється негативізм, часта зміна настрою, суперечки із ровесниками, бунт проти батьків.
  4. На дітей звалюється криза, пов’язана з бажанням самостійності, відокремленості від батьківської опіки і страхом перед невідомим дорослим життям.
  5. Зростає дух незалежності, який робить стосунки підлітків в сім’ї, в школі дуже напруженими.
  6. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується із збільшенням самоконтролю і початком свідомого самовиховання.
  7. Підліток дуже чутливий, вразливий і легко піддається впливам як позитивним так і негативним.
  8. Підвищений рівень тривожності.
  9. Внутрішній світ дитини ще не має стабільності, тому батькам не бажано залишати своїх дітей без розумного нагляду.
  10. Розширюється спілкування.
  11. Підвищується інтерес до свого тіла і зовнішності.
  12. З’являються нові авторитети
  13. Недоліки і протиріччя в поведінці близьких і старших сприймаються гостро і хворобливо.
  14. В батьках хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів Як ми можемо допомогти дитині-підлітку

Поведінка– це ще не проблема. Це тільки ключ до проблеми. Якщо дитина поводить себе агресивно – це означає, що загорілося червоне світло. І так само, як при переході вулиці, вам варто зупинитися і подумати, що дитина переживає таке, що змушує її діяти агресивно. Спробуйте зрозуміти свою дитину та її почуття. Це не означає, що ви повинні оправдовувати її вчинки. Адже коли ми розуміємо поведінку нашої дитини, ми здатні діяти розумніше, конструктивно і по-людському, а отже, маємо більше шансів, щоб вибрана нами стратегія спрацює.

Рекомендації батькам коли дитина поводить себе агресивно

  1. З’ясуйте для себе, в яких ситуаціях, з ким, де дитина поводить себе агресивно. Тоді вам легше буде зрозуміти причини такої поведінки.
  2. Навчайте дитину висловлювати свої почуття і потреби відкрито. Гнів та агресивність – це нормальні природні почуття. Головне те, як ми його сприймаємо та виражаємо. Традиційно ми привчаємо дітей затискувати свій гнів та агресивність. І коли ці почуття виникають, дитина навчається їх ховати, відчуваючи сором, провину.
  3. Встановіть чіткі та незмінні межі поведінки. Впевніться, що дитина розуміє: ворожі агресивні дії не припустимі ніколи.
  4. Пам’ятайте, що ваші дії для дитини – основний взірець для наслідування. Ваша поведінка може бути уроком того, як можна одержувати те, що хочеш, не звертаючись до нападів, тиску, погроз, бійок.

Що в наших діях може викликати агресивні почуття і дії наших дітей.

  1. Накази, команди: “Зараз же перестань!”, “Забери!”, “Винеси відро!”, “Швидко в ліжко!”, “Замовкни!”. В цих категоричних висловах дитина відчуває неповагу до себе. Такі слова викликають відчуття безправ’я та покину тості. Особливо коли дитина має проблеми і намагається поділитися ними з батьками.
  2. Попередження, застереження, погрози: “Якщо ти не перестанеш плакати, я піду”, “Якщо ти не перестанеш плакати, я піду”, “Дивись, щоб не стало гірше”, “Не прийдеш вчасно, тримайся”. Погрози та попередження погані тим, що при частому повторенні, діти до них звикають і перестають на них реагувати.
  3. Мораль, повчання, проповіді: “Ти зобов’язаний поводити себе так, як належить”, “Кожна людина повинна працювати”, “Ти повинен поважати дорослих”. Звичайно, діти з подібних фраз не дізнаються нічого нового. Моральні основи і моральну поведінку виховують не стільки слова, скільки атмосфера в сім’ї, поведінка дорослих.
  4. Постійні поради, намагання все вирішити за дитину: “А ти візьми і скажи…”, “По-моєму, треба…”, “Я б на твоєму місці…”. Діти не схильні дослухатись до наших порад. Така позиція батька “зверху” дратує дітей, а головне, не залишає у них бажання розповісти докладніше про свою проблему.
  5. Докази, нотації, “лекції”: “Слід би знати, що перед їжею треба мити руки”, “Все через тебе!”, “Даремно я на тебе надіялась”, “Завжди ти…”. Це викликає у дітей або активне захищання, або нудьгу, подавленість, розчарованість у собі і у своїх стосунках з батьками. В цьому випадку у дитини формується низька самооцінка. Не бійтеся, що похвальні слова на її адресу зіпсують її.
  6. Обзивання, висміювання: “Плакса-вакса”, “Не будь лапшою”, “Ну, просто бовдур!”, “Який же ти ледащо!”. Все це – найкращий спосіб відштовхнути дитину і “допомогти” їй розчаруватися в собі. Звичайно, в таких випадках діти ображаються і захищаються: “А сама яка?”, “Ну і буду таким!”.
  7. Випитування, здогадування, розслідування: “Що ж все-таки трапилося? Я все одно дізнаюся”, “Чому ти знову отримав двійку?”, “Ну чому ти мовчиш?”. Утриматися в розмові від запитань дуже важко. І все ж краще постаратися і спробувати замінити питальні речення на стверджувальні. Питання сприймається як холодна цікавість, стверджувальна фраза – як розуміння і підтримка.
  8. Співчуття на словах, умовляння. Звичайно, дитина потребує співчуття. І все-таки є ризик, що слова “я тебе розумію”, “я тобі співчуваю” прозвучать фальшиво. Може замість цього промовчати, притиснувши її до себе.
  9. Ігнорування. “Відчепись, “Не до тебе”, “Завжди ти зі своїми скаргами”.

 

Як знизити свою тривогу в умовах пандемії?

Контактні дані для дистанційного консультування з практичним психологом Коваленко Мариною Василівною:

+380992537431 (Viber)

mary.covalenko2012@gmail.com(пошта)

Якщо ви відчуваєте тривогу щодо епідеміологічної ситуації, що склалася у світі, прочитайте, будь ласка, наступні рекомендації.

Як знизити свою тривогу в умовах пандемії?

- Перш за все важливо зізнатися собі у тому, що ви тривожитесь.

ЦЕ НОРМАЛЬНО

Ситуація справді неприємна, тому тривожитися цілком природно. Але важливо, щоб тривога не переростала в паніку

- Окресліть сфери впливу

Тобто, є сфери на які ми можемо вплинути і сфери, на які ми вплинути не можемо:

❌НЕ МОЖЕМО❌

На обстановку в світі, на інших людей

️Із цим потрібно змиритися

✅МОЖЕМО✅

На наше здоров'я

️Тому ми можемо дотримуватися санітарно-гігієнічних норм і побути вдома на час карантину

- Керуватися фактами, а не фантазіями

НЕ "ми всі помремо", а конкретними цифрами про те, хто серед наших близьких хворіє, а хто здоровий

- Припинити постійно моніторити новини

Звісно, якщо ви не працюєте в ЗМІ.

Зовсім виключатися з інформаційного поля не потрібно, але варто його мінімізувати

- Спробуйте знайти плюси і провести час карантину із користю:

-читати

-дивитися фільми

-навчатися чомусь новому

-спілкуватися із близькими

- З тривожністю допомагають впоратися фізичні вправи:

присідання, ходьба на місці, йога

- Планування часу

Тривогу знижує відчуття контролю. Тому невеличкий план на день допоможе вам знизити рівень тривожності.

 

Поради психолога на допомогу учителю

Школа молодого вчителя

Поради психолога на допомогу учителю

ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ!

1.             Поставтесь до педагогічної праці, як до головного змісту Вашого життя. Створіть у собі вчителя!

2.             Будьте ерудованими, відмінно знайте свій предмет, цікаво та доступно викладайте навчальний матеріал.

3.             Умійте поважати кожного учня і бачити в ньому особистість.

4.             Умійте керувати власними емоціями та розвивати позитивні почуття до дітей.

5.             Навчіться любити дітей. Люблячи їх, не заробляйте дешевого авторитету всепрощенням, невимогливістю – це розбещує дітей.

6.             Будьте справедливими, розумійте своїх учнів.

7.             Будьте вимогливими до себе, самокритичними, не порушуйте педагогічну етику.

8.             Умійте терпляче виправляти його помилки – думки, дії вчинки; навчіться переконувати.

9.             Будьте ввічливими, доброзичливими, життєрадісними, людяними.

10.        Хай завжди учні бачать у вас старшого друга, порадника, людину, яка підтримає, зрозуміє, дасть пораду.

11.        Ніколи не принижуйте людської гідності дитини, будьте непримиренними до подібних дій Ваших колег.

12.        Станьте вимогливими та будьте витриманими у стосунках з учнями.

Основні моменти для успішної діяльності

·          Приходьте в кабінет заздалегідь до дзвінка. Переконайтеся, що все готово до уроку. Прагніть до організованого початку уроку.

·          У вас завжди повинен бути конспект уроку, так ви будете впевнено почуватися і чітко знати план діяльності.

·          Чітко ставити перед собою мету кожного уроку.

·          Починайте урок енергійно, цікаво, ведіть його так, щоб кожен учень з самого його початку й до кінця був зайнятим.

·          Захоплюйте учнів змістом матеріалу. Контролюйте темп уроку, допомагайте «слабким» повірити в свої сили.

·          Стежте за тими, у кого нестійка увага. Попереджуйте відразу спроби порушити робочий ритм.

·          Звертайтесь частіше з питаннями до тих, хто може на уроці відволікатись.

·          Пам'ятайте про почуття міри в стосунках з учнями.

·          Мотивуйте оцінки знань, скажіть учневі, над чим йому слід ще попрацювати. Це буде привчати до дисциплінованої праці. Учень буде звикати до того, що вказівки вчителя потрібно виконувати обов’язково.

·          Закінчуйте урок загальною оцінкою роботи класу й окремих учнів. Нехай усі відчують задоволення від результатів праці.

·          Намагайтесь помітити позитивне в роботі недисциплінованих дітей, але не надто часто.

·          Закінчуйте урок разом із дзвінком.

·          Не допускайте конфліктів із цілим класом або із значною частиною класу. А якщо вони виникли, не затягуйте, шукайте разом шляхи їх вирішення.

·          Враховуйте психологічні особливості учнів.

·          Використовувати проблемні питання, творчі завдання.

·          Прагнути до взаєморозуміння з учнями.

·          Не забувайте про почуття гумору.

·          Слідкуйте за своєю мовною культурою. Мова – найважливіший інструмент педагогічної праці

 

ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ З УЧНЯМИ

При спілкуванні з учнями слід дотримуватися певних правил. Отже, що треба робити, а чого – категорично неможна.

ТРЕБА:

· проявляти незмінну доброзичливість щодо учня, незважаючи на його репутацію і статус;

· проявляти турботу про збереження і підвищення престижу кожного учня;

· давати критичну оцінку конкретних дій, а не особистості в цілому;

· здійснювати контроль за емоційною тональністю розмови з учнями;

· бути готовим вибачитися за помилку;

· виявляти до дитини терпимість;

· виявляти пошану до особистості дитини, підтримувати в ній почуття власної гідності;

· визнавати право дитини бути несхожою на інших;

· проявляти емпатію, прагнути зрозуміти дитину, дивитися на проблему з її позицій, її очима;

· враховувати індивідуально-психологічні й особистісні особливості дитини;

· акцентувати увагу на позитивних якостях дитини;

· дисциплінувати клас за допомогою непрямих дій – перемикання уваги, жарту;

· бути оптимістом.

НЕМОЖНА:

· проявляти дріб’язкову нетерпимість, прискіпливість («Як ти сидиш! Поклади руки на парту!»);

· здійснювати дисциплінування шляхом натиску, прямого осуду («Досить показувати, який ти розумний!», «Тобі краще б помовчати і пригадати твою двійку!»);

· вживати загрози, докори, висміювання;

· принижувати гідність;

· використовувати лестощі, показну доброту, обман, залякування із маніпулятивною метою. Діти добре відчувають нещирість.

· не дозволяти домінування експресії песимізму («Нічогісінько ви не вмієте. І що мені з вами робити, не розумію»);

· «заякоряти» проблему дитини, тобто весь час про неї нагадувати.

 

Практичні рекомендації вчителям для успішного навчання дітей

 1. Не забувайте, що перед вами не безстатева дитина, а хлопчик чи дівчинка з певними особливостями мислення, сприйняття, емоцій.

  2. Ніколи не порівнюйте між собою дітей, хваліть їх за успіхи і досягнення.

  3. Навчаючи хлопчиків, спирайтеся на їх високу пошукову активність, кмітливість.

  4. Навчаючи дівчаток, не тільки розбирайте з ними принцип виконання завдання, але і вчіть їх діяти самостійно, а не за заздалегідь розробленими схемами.

  5. Розмовляючи з хлопчиком, пам'ятайте про його емоційної чутливості і тривожності.  Викладіть йому коротко і точно свої прохання.  Хлопчик не здатний довго утримувати емоційну напругу, дуже скоро він перестає вас слухати і чути.

  6. Розмовляючи з дівчинкою, пам'ятайте про її емоційну бурхливу реакцію.  Спокійно розберіть її помилки.

  7. Дівчатка можуть вередувати через утому (виснаження правої «емоційної» півкулі).  Хлопчики в цьому випадку виснажуються інформаційно (зниження активності лівої «раціонально-логічної» півкулі).

 8. Націляйте програми і методики навчання на конкретну дитину з певним типом функціональної асиметрії півкуль, дайте їй можливість розкрити свій творчий хист, створіть їй ситуацію успіху.

 9. Ви повинні не стільки навчити дитину, скільки розвинути у неї бажання вчитися.

 10. Пам'ятайте, що будь-яка дитина може чогось не знати, не вміти, в чомусь помилятися.

  11. . Лінощі дитини - сигнал неблагополуччя вашої педагогічної діяльності.

 12 Для гармонійного розвитку дитини необхідно навчити його по-різному осмислювати навчальний матеріал (логічно, образно, інтуїтивно).

 13 Для успішного навчання ми повинні свої вимоги перетворити в бажання дитини.

 14. Зробіть своєю головною заповіддю - «Не нашкодь!»

 

 Особливості роботи з дітьми, які мають труднощі у навчанні

·         Місце за партою повинно бути навпроти дошки.

·         На стінах класної кімнати повинно бути якнайменше предметів, які відволікають.

·         Говорити необхідно спокійно, чітко, не поспішаючи, по можливості намагатися не реагувати на провокативні вчинки учня.

·         Обов'язковим є зоровий контакт з дитиною. Зоровий контакт допомагає дитині сконцентрувати увагу, не відволікатися.

·         При спілкуванні з дитиною, для кращої концентрації її уваги, повинна застосовуватись система чітких і коротких вказівок: «послухай», «зупинись», «запам'ятай», «подумай». Щоб звернути на себе увагу учнів, вчитель може застосовувати систему жестів, міміку: підняти палець, покласти руку на плече дитини, похитати головою і т.д.

·         Інструкції повинні бути короткими і простими.

·         Обов'язково треба попросити учня повторити, що він повинен зробити.

·         Для кожного виду роботи необхідно давати спеціальні інструкції.

·         Щоб допомогти дитині компенсувати в роботі свої слабкі сторони, необхідно спиратися на сильні.

·         Необхідно заохочувати учня не тільки за хороші результати, але і за старанність, бажання працювати.

·         Якщо учень повністю втратив контроль над собою, не слід робити різких зауважень, кричати на нього. Необхідно відволікти його, відвести в спокійне місце, можна вмити холодною водою, заспокоїти. Поки дитина не заспокоїться, вона не почує Ваших зауважень і не зрозуміє, що Ви від неї хочете, але коли заспокоїться, можна буде обговорити те, що сталося. Учень повинен усвідомити свою поведінку.

 

Школа молодого вчителя

Поради психолога на допомогу учителю

ШАНОВНІ ВЧИТЕЛІ!

1.     Поставтесь до педагогічної праці, як до головного змісту Вашого життя. Створіть у собі вчителя!

2.     Будьте ерудованими, відмінно знайте свій предмет, цікаво та доступно викладайте навчальний матеріал.

3.     Умійте поважати кожного учня і бачити в ньому особистість.

4.     Умійте керувати власними емоціями та розвивати позитивні почуття до дітей.

5.     Навчіться любити дітей. Люблячи їх, не заробляйте дешевого авторитету всепрощенням, невимогливістю – це розбещує дітей.

6.     Будьте справедливими, розумійте своїх учнів.

7.     Будьте вимогливими до себе, самокритичними, не порушуйте педагогічну етику.

8.     Умійте терпляче виправляти його помилки – думки, дії вчинки; навчіться переконувати.

9.     Будьте ввічливими, доброзичливими, життєрадісними, людяними.

10.                Хай завжди учні бачать у вас старшого друга, порадника, людину, яка підтримає, зрозуміє, дасть пораду.

11.                Ніколи не принижуйте людської гідності дитини, будьте непримиренними до подібних дій Ваших колег.

12.                Станьте вимогливими та будьте витриманими у стосунках з учнями.

Основні моменти для успішної діяльності

·                             Приходьте в кабінет заздалегідь до дзвінка. Переконайтеся, що все готово до уроку. Прагніть до організованого початку уроку.

·                             У вас завжди повинен бути конспект уроку, так ви будете впевнено почуватися і чітко знати план діяльності.

·                             Чітко ставити перед собою мету кожного уроку.

·                             Починайте урок енергійно, цікаво, ведіть його так, щоб кожен учень з самого його початку й до кінця був зайнятим.

·                             Захоплюйте учнів змістом матеріалу. Контролюйте темп уроку, допомагайте «слабким» повірити в свої сили.

·                             Стежте за тими, у кого нестійка увага. Попереджуйте відразу спроби порушити робочий ритм.

·                             Звертайтесь частіше з питаннями до тих, хто може на уроці відволікатись.

·                             Пам'ятайте про почуття міри в стосунках з учнями.

·                             Мотивуйте оцінки знань, скажіть учневі, над чим йому слід ще попрацювати. Це буде привчати до дисциплінованої праці. Учень буде звикати до того, що вказівки вчителя потрібно виконувати обов’язково.

·                             Закінчуйте урок загальною оцінкою роботи класу й окремих учнів. Нехай усі відчують задоволення від результатів праці.

·                             Намагайтесь помітити позитивне в роботі недисциплінованих дітей, але не надто часто.

·                             Закінчуйте урок разом із дзвінком.

·                             Не допускайте конфліктів із цілим класом або із значною частиною класу. А якщо вони виникли, не затягуйте, шукайте разом шляхи їх вирішення.

·                             Враховуйте психологічні особливості учнів.

·                             Використовувати проблемні питання, творчі завдання.

·                             Прагнути до взаєморозуміння з учнями.

·                             Не забувайте про почуття гумору.

·                             Слідкуйте за своєю мовною культурою. Мова – найважливіший інструмент педагогічної праці

 

ПРАВИЛА СПІЛКУВАННЯ З УЧНЯМИ

При спілкуванні з учнями слід дотримуватися певних правил. Отже, що треба робити, а чого – категорично неможна.

ТРЕБА:

  • проявляти незмінну доброзичливість щодо учня, незважаючи на його репутацію і статус;
  • проявляти турботу про збереження і підвищення престижу кожного учня;
  • давати критичну оцінку конкретних дій, а не особистості в цілому;
  • здійснювати контроль за емоційною тональністю розмови з учнями;
  • бути готовим вибачитися за помилку;
  • виявляти до дитини терпимість;
  • виявляти пошану до особистості дитини, підтримувати в ній почуття власної гідності;
  • визнавати право дитини бути несхожою на інших;
  • проявляти емпатію, прагнути зрозуміти дитину, дивитися на проблему з її позицій, її очима;
  • враховувати індивідуально-психологічні й особистісні особливості дитини;
  • акцентувати увагу на позитивних якостях дитини;
  • дисциплінувати клас за допомогою непрямих дій – перемикання уваги, жарту;
  • бути оптимістом.

НЕМОЖНА:

  • проявляти дріб’язкову нетерпимість, прискіпливість («Як ти сидиш! Поклади руки на парту!»);
  • здійснювати дисциплінування шляхом натиску, прямого осуду («Досить показувати, який ти розумний!», «Тобі краще б помовчати і пригадати твою двійку!»);
  • вживати загрози, докори, висміювання;
  • принижувати гідність;
  • використовувати лестощі, показну доброту, обман, залякування із маніпулятивною метою. Діти добре відчувають нещирість.
  • не дозволяти домінування експресії песимізму («Нічогісінько ви не вмієте. І що мені з вами робити, не розумію»);
  • «заякоряти» проблему дитини, тобто весь час про неї нагадувати.

 

Практичні рекомендації вчителям для успішного навчання дітей

 1. Не забувайте, що перед вами не безстатева дитина, а хлопчик чи дівчинка з певними особливостями мислення, сприйняття, емоцій.

  2. Ніколи не порівнюйте між собою дітей, хваліть їх за успіхи і досягнення.

  3. Навчаючи хлопчиків, спирайтеся на їх високу пошукову активність, кмітливість.

  4. Навчаючи дівчаток, не тільки розбирайте з ними принцип виконання завдання, але і вчіть їх діяти самостійно, а не за заздалегідь розробленими схемами.

  5. Розмовляючи з хлопчиком, пам'ятайте про його емоційної чутливості і тривожності.  Викладіть йому коротко і точно свої прохання.  Хлопчик не здатний довго утримувати емоційну напругу, дуже скоро він перестає вас слухати і чути.

  6. Розмовляючи з дівчинкою, пам'ятайте про її емоційну бурхливу реакцію.  Спокійно розберіть її помилки.

  7. Дівчатка можуть вередувати через утому (виснаження правої «емоційної» півкулі).  Хлопчики в цьому випадку виснажуються інформаційно (зниження активності лівої «раціонально-логічної» півкулі).

 8. Націляйте програми і методики навчання на конкретну дитину з певним типом функціональної асиметрії півкуль, дайте їй можливість розкрити свій творчий хист, створіть їй ситуацію успіху.

 9. Ви повинні не стільки навчити дитину, скільки розвинути у неї бажання вчитися.

 10. Пам'ятайте, що будь-яка дитина може чогось не знати, не вміти, в чомусь помилятися.

  11. . Лінощі дитини - сигнал неблагополуччя вашої педагогічної діяльності.

 12 Для гармонійного розвитку дитини необхідно навчити його по-різному осмислювати навчальний матеріал (логічно, образно, інтуїтивно).

 13 Для успішного навчання ми повинні свої вимоги перетворити в бажання дитини.

 14. Зробіть своєю головною заповіддю - «Не нашкодь!»

 

 Особливості роботи з дітьми, які мають труднощі у навчанні

·         Місце за партою повинно бути навпроти дошки.

·         На стінах класної кімнати повинно бути якнайменше предметів, які відволікають.

·         Говорити необхідно спокійно, чітко, не поспішаючи, по можливості намагатися не реагувати на провокативні вчинки учня.

·         Обов'язковим є зоровий контакт з дитиною. Зоровий контакт допомагає дитині сконцентрувати увагу, не відволікатися.

·         При спілкуванні з дитиною, для кращої концентрації її уваги, повинна застосовуватись система чітких і коротких вказівок: «послухай», «зупинись», «запам'ятай», «подумай». Щоб звернути на себе увагу учнів, вчитель може застосовувати систему жестів, міміку: підняти палець, покласти руку на плече дитини, похитати головою і т.д.

·         Інструкції повинні бути короткими і простими.

·         Обов'язково треба попросити учня повторити, що він повинен зробити.

·         Для кожного виду роботи необхідно давати спеціальні інструкції.

·         Щоб допомогти дитині компенсувати в роботі свої слабкі сторони, необхідно спиратися на сильні.

·         Необхідно заохочувати учня не тільки за хороші результати, але і за старанність, бажання працювати.

·         Якщо учень повністю втратив контроль над собою, не слід робити різких зауважень, кричати на нього. Необхідно відволікти його, відвести в спокійне місце, можна вмити холодною водою, заспокоїти. Поки дитина не заспокоїться, вона не почує Ваших зауважень і не зрозуміє, що Ви від неї хочете, але коли заспокоїться, можна буде обговорити те, що сталося. Учень повинен усвідомити свою поведінку.

 

Контактна інформація

Вулиця 28 Армії, 14  

Телефон: (0552) 35-27-94, 35-27-97

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

           This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Партнери

FREEhost.UA - украинский хостинг и аренда сервера

 Центральна дитяча бібліотека ім. Л. Українки