План заходів щодо профілактики булінгу 2018 – 2019 навчальний рік
Дата |
Назва заходу |
Місце проведення |
Відповідальний |
Листопад |
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » |
Каб.202 |
Заступник директора з ВР Краєвська О.П. |
Січень |
Контроль стану попередження випадків булінгу |
Каб. 202 |
Директор школи Кірцхалія О.П. |
Лютий |
Тренінг-лекція «Шляхи подолання конфліктності та агресивності» учні 8-х та 9-х класів |
Актова зала |
Пр. психолог Коваленко М. В. |
Лютий |
Тренінг «Нас пов’язує дружба» учні 5-х класів |
НВК№48 |
Пр. психолог Коваленко М. В. |
Березень |
Проведення занять спрямованих на підвищення ассертивності як умови ефективного спілкування Учні 8-х класів |
НВК№48 |
Пр. психолог Коваленко М. В. |
Березень |
Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему»Правове та превентивне виховання» |
Каб. 202 |
Заступник директора з ВР Краєвська О.П. |
Березень |
Консультація вчителів про форми профілактичної роботи, спрямованої на протидію булінгу |
НВК№48 |
Пр. психолог Коваленко М. В. |
Протягом року |
Консультація вчителів з питань удосконалення міжособистісних стосунків учнів,покращення психологічного клімату класного колективу |
НВК№48 |
Пр. психолог Коваленко М. В. |
Протягом року |
Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню |
НВК№48 |
Заступник директора з ВР Краєвська О.П. |
Протягом року |
Інформаційна робота через інтернет-сторінки |
НВК№48 |
Заступник директора з ВР Краєвська О.П. |
Протягом року |
Проведення медіативних тренінгів «Коло вирішення проблем, конфліктів» Учні 7-9-х класів |
НВК№48 |
Пр. психолог Коваленко М. В. |
Упродовж року |
Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять |
НВК№48 |
Класні керівники 1-11 класів |
Упродовж року |
Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі» |
НВК№48 |
Класні керівники 1-11 класів |
Березень |
Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» |
Актова зала |
Педагог-організатор |
Постійно |
Консультативний пункт. «Скринька довіри» |
Соціально-психологічна служба закладу освіти |
«Відповідальність підлітка за порушення закону»
В рамках проекту «Шкільний офіцер поліції» 22 лютого відбулася лекція зі шкільними офіцерами Управління патрульної поліції у Херсонській області Грибком В. В. та Клімовою А. В під назвою «Відповідальність підлітка за порушення закону».
Метою заходу було надати учням корисну інформацію щодо особистої відповідальності підлітка за порушення закону задля профілактики правопорушень серед учнів. Учасниками лекції були учні дев’ятих класів.
Організація бесід і зустрічей учнів з правоохоронцями є традиційною формою превентивної роботи у школі, вона дозволяє учням реальніше і глибше зрозуміти всю небезпечність негативних наслідків протиправної поведінки і не допускати її в майбутньому.
«Шляхи подолання конфліктності та агресивності»
Головним завданням проекту «Шкільний офіцер поліції» є створення безпечного середовища у загальноосвітніх навчальних закладах. Воно реалізується через здійснення ефективної профілактики правопорушень серед учнів, застосування відновних практик задля попередження конфліктів, правопорушень та інших негативних явищ. В рамках проекту «Шкільний офіцер поліції»6 лютого відбулася тренінг-лекція спільно із шкільним офіцером Управління патрульної поліції у Херсонській області Грибком В.В. під назвою «Шляхи подолання конфліктності та агресивності». Метою заходу було надати учням корисні рекомендації щодо протидії булінгу в шкільному середовищі. Учасниками тренінгу були учні 8-А та 9-Б класу.
Під час тренінгу учні дізналися:
-що таке булінг,
-які існують види булінгу,
-які його наслідки,
-до кого можна звернутись, якщо ти став жертвою булінгу.
Подібні зустрічі зі школярами, в рамках реалізації проекту, стануть традиційними. Під час курсу навчання діти ознайомляться з поняттям судового процесу в Україні, взаємодією поліції з населенням, як протидіяти насильству у повсякденному житті.
ЗАКОН УКРАЇНИ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122):
1) частину другу статті 13 після цифр "173" доповнити цифрами "173-4";
2) доповнити статтею 173-4 такого змісту:
"Стаття 173-4. Булінг (цькування) учасника освітнього процесу
Булінг (цькування), тобто діяння учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, -
тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, -
тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Діяння, передбачене частиною першою цієї статті, вчинене малолітніми або неповнолітніми особами віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -
тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.
Діяння, передбачене частиною другою цієї статті, вчинене малолітньою або неповнолітньою особою віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років, -
тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.
Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу -
тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до двадцяти процентів заробітку";
3) абзац перший частини третьої статті 184 доповнити словами та цифрами "крім порушень, передбачених частинами третьою або четвертою статті 173-4 цього Кодексу";
4) статтю 221 після цифр "173-173-2" доповнити цифрами "173-4";
5) абзац другий пункту 1 частини першої статті 255 після цифр "173-173-2" доповнити цифрами "173-4".
2. У Законі України "Про освіту" (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380):
1) частину першу статті 1 доповнити пунктом 3-1 такого змісту:
"3-1) булінг (цькування) - діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
Типовими ознаками булінгу (цькування) є:
систематичність (повторюваність) діяння;
наявність сторін - кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого";
2) частину другу статті 25 після абзацу дев’ятого доповнити новим абзацом такого змісту:
"здійснює контроль за виконанням плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти; розглядає скарги про відмову у реагуванні на випадки булінгу (цькування) за заявами здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та приймає рішення за результатами розгляду таких скарг; сприяє створенню безпечного освітнього середовища в закладі освіти та вживає заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу".
У зв’язку з цим абзац десятий вважати абзацом одинадцятим;
3) частину третю статті 26 після абзацу дев’ятого доповнити п’ятьма новими абзацами такого змісту:
"забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:
з урахуванням пропозицій територіальних органів (підрозділів) Національної поліції України, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, служб у справах дітей та центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді розробляє, затверджує та оприлюднює план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видає рішення про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування;
забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
повідомляє уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти".
У зв’язку з цим абзац десятий вважати абзацом п’ятнадцятим;
4) частину другу статті 30 після абзацу двадцятого доповнити чотирма новими абзацами такого змісту:
"правила поведінки здобувача освіти в закладі освіти;
план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладі освіти;
порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти;
порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) в закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)".
У зв’язку з цим абзац двадцять перший вважати абзацом двадцять п’ятим;
5) у статті 53:
абзац десятий після слів "форм насильства та експлуатації" доповнити словами "булінгу (цькування)";
після абзацу десятого доповнити новим абзацом такого змісту:
"отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування)".
У зв’язку з цим абзаци одинадцятий - сімнадцятий вважати відповідно абзацами дванадцятим - вісімнадцятим;
частину третю доповнити абзацом шостим такого змісту:
"повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб";
6) у статті 54:
частину першу доповнити абзацом двадцятим такого змісту:
"захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю";
частину другу доповнити абзацом чотирнадцятим такого змісту:
"повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування)";
7) у статті 55:
абзац восьмий після слів "закладу освіти" доповнити словами "у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування), про";
доповнити абзацами дев’ятим і десятим такого змісту:
"подавати керівництву або засновнику закладу освіти заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу;
частину третю доповнити абзацами одинадцятим і дванадцятим такого змісту:
"сприяти керівництву закладу освіти у проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);
виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти";
8) частину першу статті 64 після абзацу восьмого доповнити двома новими абзацами такого змісту:
"з урахуванням пропозицій центрального органу виконавчої влади з питань формування і реалізації державної політики у сфері захисту прав і свобод людини та громадянина, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, головного органу у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань сім’ї та дітей, розробляє та затверджує план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти, порядок реагування на випадки булінгу (цькування), порядок застосування заходів виховного впливу;
узагальнює та оприлюднює інформацію про випадки булінгу (цькування) в закладах освіти".
У зв’язку з цим абзаци дев’ятий - двадцять шостий вважати відповідно абзацами одинадцятим - двадцять восьмим;
9) частину першу статті 65 після абзацу шостого доповнити новим абзацом такого змісту:
"сприяють розробленню плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".
У зв’язку з цим абзаци сьомий і восьмий вважати відповідно абзацами восьмим і дев’ятим;
10) у статті 66:
частину першу після абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого змісту:
"сприяють розробленню плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".
У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим;
частину другу після абзацу одинадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:
"сприяють розробці плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню) в закладах освіти".
У зв’язку з цим абзац дванадцятий вважати абзацом тринадцятим;
11) пункт 2 частини другої статті 71 доповнити абзацом п’ятим такого змісту:
"випадків булінгу (цькування) в закладах освіти та заходів реагування на такі випадки, вжитих керівництвом закладу освіти або його засновником";
12) частину четверту статті 73 після абзацу третього доповнити двома новими абзацами такого змісту:
"здійснювати перевірку заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, повноту та своєчасність заходів реагування на такі випадки з боку педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, керівництва та засновника закладу освіти;
аналізувати заходи для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування)".
У зв’язку з цим абзаци четвертий - восьмий вважати відповідно абзацами шостим - десятим;
13) частину другу статті 76 викласти в такій редакції:
"2. Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування). Соціально-педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами".
II. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
2. Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності цим Законом:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Президент України |
П.ПОРОШЕНКО |
м. Київ |
|
Публікації документа
- Голос України від 18.01.2019 — № 11
- Урядовий кур'єр від 22.01.2019 — № 13
Види правопорушень та відповідальність за їх учинення
13.12.18 з метою підвищення правової культури серед школярів та в рамках проведення Всеукраїнського тижня права в НВК№48 старший лейтенант ГУ УНВП ювенальної превенції Дніпровського відділу поліції Курасанова А.І. провелалекцію «Правова відповідальність» для учнів 9-10-х класів інформаційного, освітнього та виховного характеру.
Під час проведення бесіди учнівбуло ознайомлено з основами чинного законодавства, Конвенцією про права дитини, проправа та обов’язки, види правопорушень та відповідальність за їх вчинення. Актуальною для учнів стала тема насильства у сім’ї.
Також слухачам були надані поради щодо дій під час оголошення евакуації, вибуху чи пожежі, небезпеки у натовпі, випадку теракту, надані телефони термінової допомоги. Інспектором поліції проведено інструктаж із безпеки життєдіяльності під час новорічних та різдвяних свят.
Діти задавали питання, які їх цікавили, та отримували кваліфіковані відповіді. Наприкінці зустрічі вчителі та учні подякували Курасановій А.І. за приділену увагу та цікавий діалог.