Вхід/Реєстрація

Наша школа

Девіз школи
За видноколом видно коло,
Допоки б'ється серце - йди,
Усе життя, по суті, школа,
Й легкого іспиту не жди.


Гімн школи

Рідна школо, ти чудова,
Ти для мене другий дім.
Сорок восьма, рідна школо!
Тобі співаемо цей гімн.
З тобою разом ми зростаєм,
Нам віддаєш свої знання,
Разом дитинство проводжаєм
І починаємо доросле життя.
Найкращі почуття мене переповнюють,
Коли я згадую шкільні роки,
Учительку ласкаву та привітну,
Що вперше посміхнулася мені.
Ми виростаєм і може доля наша
Нас розєднає, але вірю я,
Завжди ми будем згадувати разом
Хвилини нашого найкращого життя.

 

Розрахунковий рахунок:

БО Благодійний фонд

"Нове покоління міста Херсона"
НВК №48 р/р 26003052205284
Код ЕДРПОУ 40450494
МФО 352479
ПАТ КБ "Приватбанк" м.Херсона

Нові знання

 

Порядок подання заяв про випадки булінгу (цькування). Алгоритм дій адміністрації у випадку повідомлення про булінг (цькування) та реагування на доведені випадки булінгу

Порядок подання заяв про випадки булінгу (цькування):

Заява подається у письмовому вигляді на ім’я керівника освітнього закладу відповідно до Закону України «Про звернення громадян». Право подати заяву мають здобувачі освіти, їх батьки, педагоги, інші учасники освітнього процесу.

ЗРАЗОК ЗАЯВИ

Директору

ХерсонськогоНВК №48 Херсонської міської ради

___________________________________

(ПІБ заявника)

___________________________________

(адреса проживання)

___________________________________

(контактний телефон)

Заява

Зміст заяви викладається довільно. Заява подається державною мовою, розбірливим почерком.

В заяві повідомляється про випадки булінгу (цькування), а саме обставини, місце, час та яким чином здійснювався булінг.

Надаються  відомості про потерпілого (жертви булінгу), кривдника (булера), спостерігачів (за наявності).

  ___________                                                                   _____________

(дата)                                                                                  (підпис)

Терміни подання та розгляду заяв:

  1. Заявники зобов’язані терміново повідомляти керівника закладу про випадки булінгу (цькування).
  2. Рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб видається протягом одного робочого дня з дати подання заяви.
  3. Розслідування випадків булінгу (цькування) уповноваженими особами здійснюється протягом 3-х робочих днів з дати подання заяви.
  4. За результатами розслідування протягом 1 робочого дня створюється комісія та призначається її засідання на визначену дату, але не пізніше ніж за 3 робочі дні після створення комісії.
  5. Керівник закладу зобов’язаний повідомити уповноважені органи Національної поліції ( ювенальна поліція) та службу у справах дітей про кваліфікований комісією випадок булінгу протягом 1 дня.

 Алгоритм дій адміністрації у випадку повідомлення про булінг (цькування) та реагування на доведені випадки булінгу:

  1. Заява реєструється, терміново розглядається директором.
  2. Видається наказ про проведення розслідування з визначеним складом комісії (директор, заступник з виховної роботи, батьки постраждалого та булера, психолог).
  3. Комісія розглядає заяву та проводить неупереджене з’ясування обставин випадків булінгу (цькування).
  4. У випадку визнання комісією факту булінгу директор повідомляє офіційним листом органи Національної поліції та службу у справах дітей, інформує департамент освіти.
  5. Рішення комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.
  6. Якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг, постраждалій стороні повідомляється про рішення та про право звернутися до органів Національної поліції.

Протидія булінгу

Порядок подання та розгляду (з дотриманням конфіденційності) заяв про випадки булінгу (цькування)

  1. Учасники освітнього процесу подають заяву керівнику закладу освіти про випадки булінгу по відношенню до дитини або будь-якого іншого учасника освітнього процесу.
  2. Керівник закладу освіти розглядає заяву в день її подання та видає наказ про проведення розслідування.
  3. Керівник закладу освіти для прийняття рішення за результатами розслідування створює наказом Комісію з розгляду випадків булінгу (цькування) та скликає її засідання. До складу Комісії входять керівник закладу освіти, педагогічні працівники (у тому числі психолог), батьки постраждалого та булера для прийняття рішення за результатами розслідування та виконання відповідних заходів реагування.
  4. Проводиться повне та неупереджене розслідування щодо випадків булінгу (цькування) з залученням осіб від яких отримали інформацію.
  5. Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.

Потерпілий чи його законний представник також можуть звернутися відразу до уповноважених підрозділів органів Національної поліції України (ювенальна поліція) та Служб у справах дітей з повідомленням про випадки булінгу (цькування).

Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у закладі освіти та відповідальність осіб, причетних до булінгу

  1. Керівник закладу освіти має розглянути звернення.
  2. Керівник закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  3. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  4. Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734 ) Кодексу України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., № 51, ст. 1122)

Як розпізнати жертву булінгу?

Відсутність контакту з однолітками: немає друзів, зідзвонювань, не ведеться переписка у соцмережах, похід до школи і повернення звідти наодинці, немає у кого запитати домашнє завдання.

Психосоматичні ознаки: часті хвороби, наприклад, ломота в тілі, болі в животі, вірусні інфекції.

Обмальовані руки або специфічні малюнки на полях у зошиті.

Бажання іти до школи іншою дорогою, аніж та, якою йдуть усі інші діти.

Скільки дітей страждають від булінгу?

За статистикою, 80% українських дітей піддаються цькуванням, навіть не усвідомлюючи цього. В усіх соціальних системах завжди є лідер, середня група і так званий «вигнанець».

У початковій школі діти ще не займаються жорстким булінгом, але вже можуть бути непривітними до інших. Щойно вчитель починає вибудовувати систему конкуренції та пріоритетів – діти починають один одного травити. А справжній булінг почнеться у середній школі – з 10-11 років – вік входження у підліткову кризу.

Обов’язок шкільного психолога, вчителя – виявити лідера, схильного ініціювати цькування інших проводити, вести з ним дружні бесіди, виробляючи толерантність.

Чому діти стають жертвами булінгу?

Психологи визначають декілька основних причин:

Занижена самооцінка. Навіть якщо дитина виявляє її через нарцисизм, надмірну відкритість, зверхність.

Домашня атмосфера. Дуже часто жертвами булінгу стають діти, яких вдома принижують, знецінюють, ображають. Або є родини, де дитину звикли жаліти – нещасна, хвора, росте без батька…Школа і садок – каталізатор домашніх проблем. Тож, якщо дитина звикла отримати більше уваги до себе, поблажливість батьків, коли вона бідна й нещасна, то вона буде створювати навколо себе таку ж атмосферу і в школі.

Атмосфера в класі. Бувають колективи, створені самостійно або руками вчителя, в яких є дитина-агресор. Вона свідомо шукає слабшого, використовує його як грушу для биття, вирівнюючи свій психологічний стан.

Булінг у цифрах

За дослідженнями UNISEF, 40% дітей ні з ким, зокрема і з батьками, не діляться своїми проблемами. Сором’язливі та спокійні діти стають жертвами булінгу вдвічі частіше за однолітків, які відкриті до спілкування. Більшість дітей ображають за те, що вони одягнуті не так, як інші, говорять або поводяться не так, як основна група.

44% дітей, якщо стають свідками булінгу, просто спостерігають, оскільки бояться за себе.

План заходів соціально – психологічної служби щодо профілактики булінгу у шкільному середовищі на 2020 – 2021 н.р.

№ п/п

Найменування заходу

Дата проведення

З ким проводиться

Відповідальний

1.

Соціальна паспортизація класів: виявлення дітей пільгових категорій та тих, які потребують особливої педагогічної уваги

Вересень

Здобувачі освіти

(1 – 11 класи)

Соціальний педагог, класні керівники

2.

Дослідження мікроклімату учнівських колективів (за запитом)

Протягом року

Здобувачі освіти

(1 – 11 класи)

Соціально – психологічна служба

3.

Проведення дослідження за допомогою методики діагностики вад особистісного розвитку ДВОР (за З. Карпенко) (за запитом)

Протягом року

Здобувачі освіти

(5– 10 класи)

Соціальний педагог

4.

Індивідуальна психодіагностика учнів за окремими запитами вчителів, батьків, та учнів (за запитом)

Протягом року

Здобувачі освіти

(1 – 11 класи)

Соціально – психологічна служба

5.

Визначення соціально – побутових умов життя сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах, виявлення негативних та позитивних впливів, проблем, особистісних потреб (за нагальною потребою)

Протягом року

Здобувачі освіти

(1 -11 класи)

Соціально –психологічна служба, класні керівники, заступники директора з НВР

6.

Здійснення психолого – педагогічної підтримки учнів,  які потребують уваги в адаптаційний період (першокласники, п`ятикласники, новоприбулі)

Вересень

(протягом року)

Робота з педагогічним колективом, здобувачі освіти

Соціально – психологічна служба

7.

Заходи щодо превентивного виховання учнів; протидія булінгу, дискримінації, насильству та агресії (за результатами даних соціальних паспортів)

Жовтень

Здобувачі освіти

(1 -11 класи)

Соціальний педагог

8.

Анкетування на тему «Стоп – булінг!»

Грудень

Здобувачі освіти

(5 -11 класи)

Практичний психолог

9.

Тренінг на тему: «Протидія булінгу. Правила безпечної роботи в мережі інтернет»

Січень

Учні 8 – 9  класів

Практичний психолог

10.

Консультування вчителів про форми профілактичної роботи, спрямованої на протидію булінгу

Січень

Вчителі школи

Практичний психолог

11.

Тренінгові заняття направлені на згуртованість та навички комунікації «Нас пов`язує дружба»

Лютий

Учні 2 – 3, 5 класів

Практичний психолог

12.

Проведення циклу бесід з учнями про цінність особистості й сенс життя

Жовтень

Учні 5 – 9 класів

Соціальний педагог

13.

Профілактичні заходи в рамках акції «16 днів проти насильства»

Листопад  - Грудень

Здобувачі освіти

Соціально – психологічна служба

14.

Розробка інформаційних (просвітницьких) матеріалів  для дітей, батьків, вчителів до «Тижня толерантності» в рамках акції «16 днів проти насильства»

Грудень

Здобувачі освіти

Соціально – психологічна служба

15.

Бесіди з учнями «Права дитини»

Грудень - Січень

Здобувачі освіти

Соціальний педагог

16.

Консультування вчителів з питань роботи з «дітьми групи ризику» (за запитом)

Протягом року

Здобувачі освіти

Соціальний педагог

17.

Консультування батьків з питань агресивної поведінки та жорстокості дітей та вибору ефективної стратегії взаємодії з дитиною (за запитом)

Протягом року

Батьки учнів

Соціальний педагог

Контактна інформація

Вулиця 28 Армії, 14  

Телефон: (0552) 35-27-94, 35-27-97

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

           This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Партнери

FREEhost.UA - украинский хостинг и аренда сервера

 Центральна дитяча бібліотека ім. Л. Українки