Якщо ми не конторлюватимо свій гнів, то гнів контролюватиме нас.
Продовжуючи вивчення теми емоції на зустрічах з практичним психологом Іриною Моїсеєвою, цього розу учні Херсонського #НВК48 ближче познайомились з такою сильною емоцією як гнів. Під час години з психологом "Якщо ми не конторлюватимо свій гнів, то гнів контролюватиме нас" розглянули зовнішні ознаки прояву гніву, обговорили конкретні ситуації з життя учнів, через які їм доводилось злитись; переконались, що невивіленене почуття гніву трансформується в образу, злопам’ятнсть, почуття помсти і вподальшому впливатиме на наше тіло. Наприкінці заняття учні дізнались про конструктивні способи трансформації гніву.
Вибір майбутньої професії - вибір життєвого шляху!
Від майбутнього професійного вибору залежить, яким буде подальше життя особистості. Така актуальна проблема стоїть перед сьогоднішніми старшокласниками. Саме тому 17.02 практичним психологом Іриною Моїсеєвою була проведена профорієнтаційна зустріч для учнів 8-10 класів Херсонського #НВК48 "Вибір майбутньої професії - вибір життєвого шляху". Під час зустрічі спробували з’ясувати, від яких чинників залежить вибір професії, визначили найбільш та найменш затребуваних на сьогодні фахівців, поговорили про професійно-технічну і про гуманітарну галузь на ринку праці. Школярі також спробували визначити власні вподобання, пройшовши тест ДДО "Карта інтересів", та побачили, в яких із п’яти запропонованих галузях вони себе більше бачать (людина-природа, людина-техніка, людина-людина, людина-знакова система, людина-художній образ), також отримали перелік професій по кожній з них.
Знання, що врятують нас від тривожності!
Учні Херсонського #НВК48 продовжуюnmзнайомство з емоційним інтелектом, цього разу отримали знання про таке почуття, як тривога. Періодичне відчуття тривоги - це природна частина життя, але події останніх років - від пандемії до війни в Україні - зробили тривожність фоновим психічним процесом майже в усіх. На занятті "Знання, що врятують нас від тривожності" з практичним психологом Іриною Моїсеєвою діти намагалися з’ясувати, через що може виникати душевний дискомфорт, поговорили про види тривоги: номальну та невротичну. Школярі поділились своїм досвідом, як у них проявляється це почуття на фізичному, когнітивному, поведінковому та емоційному рівнях. Психологиня надала рекомендації, як можна позбутись цього неприємного стану та подолати тривогу, наголосила, що тривога може накопичуватись і тим самим нас втомлювати, дратувати. Але якщо це почуття відчувається постійно, то доречно звернутись до фахівців за допомогою.
Розвиток емоційного інтелекту у підлітків.
Продовжуючи цикл занять з розвитку емоційного інтелекту в підлітків, практичний психолог Ірина Моїсеєва 16.06. 2025 р. провела годину з психологом для учнів 7-10 класів “Заздрість - це власний учитель або мучитель”. Хоча заздрість - це складна і часто неприємна емоція, з якою важко впоратися, учні визнали, що ця емоція їм знайома. Під час заняття навіть спробували знайти для себе її позитивний бік (так звана “біла заздрість”) - мотивація бути кращим, поштовх до змагань, конкурентоздатність. Виокремили й деструктивну “чорну” її сторону, коли почуття образи або невдоволення щодо чужого майна, якостей чи успіху не дають спокійно жити й розвиватись. Хоча заздрість є нормальною людською емоцією, вона може призвести до почуття неадекватності, низької самооцінки і навіть до деструктивної поведінки. На занятті ми розглядали причини виникнення цієї емоції, наслідки неконтрольованої заздрості та стратегії боротьби з нею: бути вдячними за те, що маємо, працювати над самооцінкою, практикувати емпатію до інших, зосередитись на особистісному зростанні.
День добра!
Починаючи з 13 листопада 1998 року, в Японії було засновано свято день Доброти, яке згодом стало Всесвітнім. Його головною метою є надихнути нації створювати добріший світ. У Херсонському #НВК48 з нагоди цього свята практичний психолог Ірина Моїсеєва проводила години з психологом для учнів 2-4 класів, завданням яких було підвищити обізнаність про рух доброти, обмінятись з учнями ідеями добрих справ, які вони можуть втілити самостійно. Діти поділились досвідом добрих вчинків зі свого життя, успішно пройшли вікторину доброти та зрозуміли, що важливо підтримувати нужденних людей та проявляти милосердя до тварин.