Доступність закладу для осіб з особливими освітніми потребами
Херсонський загальноосвітній навчально-виховний комплекс №48 Херсонської міської ради є закладом, в якому функціонують спеціальні класи для надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, а саме дітям із затримкою психічного розвитку, з порушеннями слуху та порушеннями інтелектуального розвитку.
Освітні програми для спеціальних класів розроблені на виконання Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти і Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти та відповідно до Типових освітніх програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України. Освітніми програмами передбачені корекційно-розвиткові заняття, спрямовані на вирішення завдань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів, за напрямами: розвиток мовлення, корекція розвитку, ритміка - в класах ІПК; розвиток слухового сприймання та формування вимови, розвиток мовлення і ритміка – в класах для дітей з порушенням слуху; соціально-побутове орієнтування, лікувально-фізична культура і ритміка – в класах для дітей з порушенням інтелекту. Ці заняття передбачають формування в учнів з особливими освітніми потребами соціальних компетентностей: уміння працювати в команді, вирішувати складні проблеми, пропонувати своє бачення виходу із певних складних ситуацій.
Відповідно до вимог наказу Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 №609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» у закладі створено Команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, основними завданнями якої є визначення і надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище на підставі висновків Інклюзивно-ресурсного центру, збір інформації про особливості розвитку дитини, надання рекомендацій при розроблені ІПР, моніторинг їх виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини.
Державною установою "Український інститут розвитку освіти" розроблені методичні рекомендації "Безпечне освітнє середовище: Надання індивідуальної підтримки учням з особливими освітніми потребами під час підготовки для реагування на надзвичайні ситуації".
Детальніше з рекомендаціями можна ознайомитись за посиланням https://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/2023/08/04/Lyst.MON-1.11479-23.vid.03.08.2023-1.pdf