Вхід/Реєстрація

Наша школа

Девіз школи
За видноколом видно коло,
Допоки б'ється серце - йди,
Усе життя, по суті, школа,
Й легкого іспиту не жди.


Гімн школи

Рідна школо, ти чудова,
Ти для мене другий дім.
Сорок восьма, рідна школо!
Тобі співаемо цей гімн.
З тобою разом ми зростаєм,
Нам віддаєш свої знання,
Разом дитинство проводжаєм
І починаємо доросле життя.
Найкращі почуття мене переповнюють,
Коли я згадую шкільні роки,
Учительку ласкаву та привітну,
Що вперше посміхнулася мені.
Ми виростаєм і може доля наша
Нас розєднає, але вірю я,
Завжди ми будем згадувати разом
Хвилини нашого найкращого життя.

 

Розрахунковий рахунок:

БО Благодійний фонд

"Нове покоління міста Херсона"
НВК №48 р/р 26003052205284
Код ЕДРПОУ 40450494
МФО 352479
ПАТ КБ "Приватбанк" м.Херсона

Нові знання

 

Звіт про діяльність закладу освіти протягом 2023/2024 навчального року

ЗВІТ керівника

Херсонського загальноосвітнього-навчально виховного комплексу 48

Херсонської міської ради

за 20232024 навчальний рік

Шановні колеги, батьки, учні!

Закінчився складний 2023-2024 навчальний рік, який знову проходив в умовах повномасштабної війни проти країни агресора. Сьогодні на звітних зборах, які вже стали традиційними, ми підведемо підсумки у роботі колективу закладу освіти, учнів та й безпосередньо директора на посаді протягом 2023/2024 н. р..

У відповідності до функціональних обовязків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності у школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, пропоную Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2023-2024 навчальному році.

У своїй діяльності протягом звітного періоду як директор закладу освіти керувалася посадовими обовязками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Головною метою Закладу протягом 2023-2024 н. р. є реалізації прав громадян на здобуття початкової та базової загальної середньої освіти.

Головними завданнями Закладу є:

-створення умов для здобуття початкової та базової та загальної середньої освіти на рівні не нижчому від Державних стандартів;

-виховання морально і фізично здорового покоління;

-розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдарованості, творчого мислення, потреб і вміння самовдосконалюватися;

-формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;

-виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв української нації, державної мови, національних цінностей;

-виховання свідомого ставлення до свого здоровя як найвищої соціальної цінності.

Ми завершили 2023-2024 н. р., складний, тривожний, воєнний, який приніс нам усім чимало викликів, труднощів. Разом з тим, він був ефективним і результативним (як показав аналіз освітніх, управлінських процесів, анкетувань та досліджень серед учасників освітнього процесу).

Робота педагогічного колективу в 2023-2024 н. р. була спрямована на реалізацію Стратегії розвитку закладу освіти. Основними стратегічними напрямками роботи ЗЗСО є:

1. Освітнє середовище. Система збереження та зміцнення здоровя учня та вчителя. Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору. Безпечна школа. Попередження булінгу.

2. Система оцінювання здобувачів освіти. Забезпечення виконання Державних стандартів якість освіти. Задоволення освітніх потреб.

3. Педагогічна діяльність. Методичне і кадрове забезпечення. Реалізація Концепції НУШ.

4. Управлінські процеси. Партнерство в освіті. Формування іміджу закладу освіти. Розбудова громадсько-активного освітнього закладу. Матеріально-технічне забезпечення.

Цей навчальний рік став справжнім викликом для адміністрації, педагогів, тому що довелося планувати навчання учнів різних класів за різними форматами і формами здобуття освіти. Проте, не зважаючи на труднощі, нам вдалося організувати освітній процес із дотриманням вимог безпечної роботи в умовах воєнного стану:забезпечити здобуття початкової, базової середньої освіти в закладі, охопити навчанням усіх здобувачів освіти, максимально зберегти контингент наших учнів.

Організація дистанційної форми освіти надало можливість забезпечити освітній процес в цьому навчальному році. Саме головне те, що учні та їх родини мають можливість перебувати в безпечних місцях.

Учасники освітнього процесу знають та дотримуються вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, знають та дотримуються правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Працівники проходять навчання та інструктажі з даних питань. Систематично проводяться бесіди з учнями. Працівники обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку чи раптового погіршення стану здоровя учасників освітнього процесу і вживають необхідних заходів у подібних ситуаціях.

Формуються навички безпечного користування мережею учнями. Застосовуються компютерні програми, які здійснюють фільтрування контенту. Учні в освітньому процесі отримують інформацію щодо безпечного використання мережі. У процесі викладання предметів (курсів) відбувається розвиток умінь учнів знаходити необхідну інформацію.

Освітній процес у закладі освіти розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2023 року по 31 травня 2024 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором освітнього закладу:

з першого вересня 2024 року у закладі освіти навчання для учнів 1-10 класів розпочали онлайн з використанням дистанційних технологій.

Основна функція керівника- це збереження та збільшення кількісного складу учнів, забезпечення закладу кваліфікованими професійними вчителями задля якісної освіти, на яку розраховують батьки учнів.

ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Стратегічна ціль: Якість організації освітнього процесу, вдосконалення інформаційного простору

 

Освітній процес у закладі організовано відповідно до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. 87 для учнів 1-4 класів, Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. 898 для учнів 5-6 класів, Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року 1392 для учнів 7-10 класів.

Доступність, гнучкість, динамічність, неперервність, адаптивність, творчість базові позиції дистанційного навчання. У 2023/2024 навчальному році освітній процес організовано дистанційно відповідно до Положення про організацію освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу 48 Херсонської міської ради, затвердженого на засіданні педагогічної ради від 12.11.2020 року 7, відповідно до розкладу, затвердженого режиму роботу закладу, враховуючи вимоги Санітарного регламенту, затвердженого наказом Міністерства охорони здоровя України від 25 вересня 2020 року 2205, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 10 листопада 2020 р. за 1111/35394. Тривалість навчального року становила 175 днів. Для створення ефективного, цікавого та різноманітного освітнього процесу, налагодження зручної комунікації з учнями при проведенні онлайн-уроків використовувалися платформи ZOOM, Google Meet, Class Dojo.

Для взаємодії з учасниками освітнього процесу в синхронному і асинхронному режимі класними керівниками та вчителями-предметниками були створені Google Classroom. Користування цим веб-сервісом, дозволяло створювати та поширювати навчальні матеріали, спілкуватися, відстежувати процес вирішення завдань та успішність учнів, перевіряти роботи, ставити оцінки та повертати їх разом з коментарями.

На порталі «Нові знання» NZ.UA, в єдиній електронній платформі, вчителями створено і ведуться електронні класні журнали. Для організації навчальних занять використовувалися наявні електронні ресурси, насамперед, Всеукраїнська школа онлайн, відео та аудіо матеріали, надані до навчання за науково-педагогічним проектом «Інтелект України», платформи «На урок», «Всеосвіта», LearningApps, GIOS, Liveworksheets, уроки інших вчителів з YouTube, предметні fb-групи, тощо, забезпечивши дотримання вимог Інтернет безпеки. Повномасштабне вторгнення російських військ на територію України змінили форми здобуття освіти, переведення закладу з очного на дистанційне та змішане навчання, нестабільні умови організації освітнього процесу (повітряні тривоги, відключення електроенергії, перебої з інтернетом) спричиняють втрати в освітньому середовищі. Протягом 2023/2024 навчального року були реалізовані шляхи подолання освітніх втрат, а саме:

  • Діагностика: Перший крок у подоланні освітніх втрат є їх виявлення. Для цього використовувалися такі методи, як тестування, спостереження, аналіз учнівських робіт.
  • Індивідуальний підхід: Робота з подоланням освітніх втрат була спрямована на потреби кожного учня. Вчителі використовували різні методи та стратегії навчання, щоб допомогти учням подолати прогалини у знаннях.
  • Підтримка з боку батьків: Батьки відіграють важливу роль у підтримці дітей з освітніми втратами. Заохочення до навчання, допомога з виконанням домашніх завдань, створення сприятливого середовища для навчання вдома - все це може допомагає дитині подолати труднощі.
  • Системні зміни:Подолання освітніх втрат потребує також системних змін у сфері освіти, а саме: вдосконалення програм навчання, підвищення кваліфікації вчителів, забезпечення рівного доступу до якісної освіти для всіх дітей.

Стратегічна ціль : ЗБЕРЕЖЕННЯ МЕРЕЖІ КЛАСІВ

Мережа класів Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу 48 Херсонської міської ради у 2023/2024 навчальному році становить 33 класи, в яких на початок навчального року кількість учнів становила 628. За період з вересня 2023 року по травень 2024 року прибуло до закладу 12 учнів, вибули 42 учня. Станом на 30.05.2024 р. контингент учнів у закладі становить 599 учнів. З них учнів 1-4 класів 194 учня, 5-10 класів 405 учнів. Випускникам 2024 року замовлено 61 свідоцтво про базову середню освіту, з них 3 свідоцтва з відзнакою (для учнів Кобець Олександри, Краснощок Юлії, Якимченко Руслану) і 7 свідоцтв про базову середню освіту спеціального зразка. 73 учні трьох класів (3а, 4А, 5А) навчаються за науково-педагогічним проектом «Інтелект України».Закладом регулярно здійснювався щотижневий моніторинг перебування учнів. Станом на 30.05.2024 року 161 учні (27%) знаходяться у Херсоні, 189 учень (32 %) - на підконтрольній території, 209 учнів (35 %) за кордоном,   33 учні (5 %) на окупованій території, але є 7 учнів (1 %) місцезнаходження яких невідомо.

Стратегічна ціль: КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

У НВК 48 працює 54 педагогічних працівники. З них 2 (4 %) мають кваліфікацію спеціаліст, 8 (15 %) мають кваліфікацію спеціаліст ІІ категорії, 9 (17%) мають кваліфікацію спеціаліст І категорії, 35 (64 %) - спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії. Педагогічні звання мають 21 (39 %) педагогічний працівник, з них 12 (22 %) учитель-методист, 9 (17 %) старший учитель. Педагогічний стаж до 10 років мають 11 працівників, від 10 до 20 років – 9 працівників, від 20 до 30 років – 19 працівників, від 30 до 40 років – 15 працівників. Розподіл педагогічних працівників за віком є таким: до 30 років 3, від 30 років до 40 8, від 40 до 50 років 15, від 50 до 60 років 26, старше 60 років 2.

Стратегічна ціль : МЕТОДИЧНА РОБОТА

Методична робота - це безперервна освіта та спілкування, постійний пошук нових інновацій, що живлять творчий потенціал педагога. У школі створено 7 методичних обєднань: вчителів суспільно-гуманітарного циклу; вчителів англійської мови; вчителів математики, інформатики та фізики; вчителів природничих наук та художньо-естетичного циклу; вчителів початкових класів;вчителів дефектологів; класних керівників, які координують методичну та організаційну роботу вчителів.

За період з вересня 2023 року по травень 2024 року 54 (100 %) педагогічних працівника підвищили свою кваліфікацію за різними напрямами. В рамках реалізації обласної науково-методичної проблеми: «Теоретико-методичні засади компенсації навчальних, виховних та психосоціальних втрат здобувачів освіти у воєнний та післявоєнний час» вчителі закладу підвищили кваліфікацію з теми «Інструменти виявлення та подолання навчальних втрат» (організованою ДСЯО у Херсонській області), курси для освітян на освітній платформі «О.Університет» про формати виявлення та стратегії подолання освітніх втрат учнівства «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат» для вчителів початкової школи, української мови та літератури, математики, базовий міні-курс для всіх освітян. Ірина МАКСИМЕНКО та Віта ДЗЮБА пройшли підвищення кваліфікації за програмою «Підготовка експертів до оцінювання професійних компетентностей вчителів» (ДСЯОУ) і Ірина МАКСИМЕНКО була залучена як експерт у вивченні практичного досвіду роботи учасників сертифікації (вчителів математики) – 2024. Наталя МАКСИМЕНКО, вчитель англійської мови у проекті Бізнес англійська для освітян Херсонщини.

Ірина ХАВРУСЬ у 2023/2024 навчальному році була головою журі ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології та членом журі ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з географії, є спікером циклу лекцій "Навколо світу: подорожуємо материками та океанами" для учнів 5-7 класів в рамках освітнього проекту "Центр захоплючої науки" та цикли занять для учнів в рамках творчої дистанційної лабораторії "Юний дослідник" "Лабораторія картографії та супутникові дослідження Землі" для учнів 7-9 класів при МАН Херсонської області. Ірина ХАВРУСЬ мала виступи "Використання даних дистанційного зондування Землі у дослідницьких роботах на уроках географії" на конференції ХДУ "Форми дистанційної роботи при підготовці здобувачів природничих спеціальностей", "Картування зони затоплення території Херсонської області внаслідок підриву дамби Каховського водосховища на основі даних космічного знімання" у "Краєзнавчих читаннях" ХАНО, "Розвиток мяких навичок та соціально-емоційного навчання на уроках природничого циклу» для слухачів Миколаївского обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, "Використання даних дистанційного зондування Землі у дослідницьких роботах на уроках географії" на заході Кіровоградського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені В.Сухомлинського, Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України, «Досвід організації освітніх заходів науково-дослідницького спрямування для учнівської молоді й освітян Херсонщини» на конференції МАН Херсонської області, з нагоди Дня науки, презентація власної години спілкування "... І коли за спиною виростають крила" на Всеукраїнському освітньому онлайн форумі "Розвиток soft skills в сучасній школі" м. Київ.

Марина КОЛОКОТ та Світлана ПАЛАЩУК були учасниками Всеукраїнської науково-практичної конференції "Тенденції та перспективи розвитку сучасної освіти в Україні» організованої ХАНО, Кристина РОЗМОВНА науково- методичного семінару "Формування дослідницьких компетентностей педагога" (ХДУ).

На заходах, організованих Херсонським міським центром професійного розвитку педагогічних працівників, доповідачем була вчитель початкових класів Сніжана Щербак.

16 педагогічних працівників, за звітний період, мають друковані роботи. Ірина ЧЕБИКІНА, Алла ІВАНЧЕНКО, Тетяна КОЛОСОВА, Анастасія КРАСНОВИД, Зоя ГРИГОРЕНКО, Валентина ТИМОСЕВИЧ, Ірина ГАДЯЦЬКА, Сніжана ЩЕРБАК, Тетяна ЮШКАЛЮК, Микола МАСЛОВ, Галина РУДА, Наталя КІСЕЛЬОВА, Лариса КАЮДА опублікуювали свої роботи на освітніх порталах «На урок» та «Всеосвіта».

Стаття Світлани ЛУШНІКОВОЇ «Особливості організації освітнього процесу в умовах воєнного часу» надрукована у Професійній освіті "Генезум".

Роботи Ірини ХАВРУСЬ: «Картування зони затоплення території внаслідок підриву дамби Каховського водосховища на основі даних космічного знімання». Матеріали XIV обласних краєзнавчих читань "Херсонщина: війна, ресурси, люди" ХАНО, «Аналіз змін природних та антропогенних обєктів внаслідок військового вторгнення на території Херсонської області за допомогою ГІС». Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції "Розвиток інноваційної компетентності педагога в закладі освіти" ХАНО, «Використання даних дистанційного зондування Землі в досліджені природи рідного краю». Таврійський вісник освіти 3 (80) ХАНО

Стаття «Використання інтернет-ресурсів в освітньому процесі» Ірини ЧЕБИКІНОЇ міститься у збірнику матеріалів науково-практичної конференції. Освіта XXI століття: міждисциплінарні підходи та наукові розробки "Генезум", а «Єдність і взаємовплив людського буття та мови в різних сферах» у збірнику наукових праць І Міжнародної науково-практичної конференції «Європейське майбутнє: філософсько-освітні студії», присвяченої Дню Європи.

Лариса ДАШЕВСЬКА має публікацію на сайті Learning English withVOAs.

Стратегічна ціль. ВІРТУАЛЬНИЙ МЕТОДИЧНИЙ ПРОСТІР.

Для швидкого інтерактивного спілкування адміністрації та педагогічних працівників у закладі застосовується месенджер Telegram.

Уже четвертий рік поспіль, педагогічний колектив у своїй методичній роботі успішно використовує сервіс Google Classroom. Цьогоріч створено Гугл клас «НВК 48 2023-2024», у якому матеріали систематизовано за розділами.

Користування сервісом Google Classroom давало змогу спільно створювалися Гугл таблиці і використовувати їх у роботі, частково здійснювати документообіг.

Для забезпечення оптимального ефективного методичного супроводу та освітньої діяльності закладу використовується онлайн-дошку Padlet, яка забезпечує оптимальний доступ до необхідної інформації, дозволяє обмінюватися нею, надавати оперативну методичну допомогу та ділитися досвідом роботи, а саме: функціонує «Віртуальний методичний кабінет» та простір для представлення презентацій професійних компетентностей педагогічних працівників, що атестувалися у 2024 році.

Стратегічна ціль. ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ ПРОФЕСІЙНОСТІ ВЧИТЕЛІВ. ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ.

Дистанційна форма освіти вимагає від вчителів більше займатися самоосвітою, вдосконалювати свої знання, беручи участь у професійних семінарах, вебінарах, конференціях. Вважаю за необхідне стимулювати та підтримувати їх кваліфікацію.

Атестація педагогічних працівників у 2023/2024 навчальному році проходила згідно з новим Положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 805 від 09.09.2022 року. Обєктивно оцінити професійні компетентності працівників під час атестації дозволив професійний стандарт вчителя загальної середньої освіти та професійний стандарт практичного психолога.

Атестація в закладі в 2023/2024 навчальному році пройшла з дотриманням всіх вимог та термінів, які окреслені в новому положенні.

Ще одним новим досвідом в атестації цього навчального року стало і впровадження єдиної атестаційної системи, функціонал якої забезпечив автоматизацію всіх етапів атестаційного процесу від самостійної реєстрації всіх педагогів закладу, внесення необхідних даних, приєднання сертифікатів про підвищення кваліфікації, до формування атестаційних листів на підставі даних, внесених педагогами та атестаційними комісіями, відповідно наказу МОН від 09.09.2022 805, оцінювання педагогів атестаційною комісією прийняття рішення про атестацію.

А тому ЄАС має ряд переваг перед паперовою системою атестаційного процесу:

  • ефективність - економить час та ресурси.
  • прозорість - всі дані зберігаються в електронному вигляді.
  • об'єктивність - дані для оцінювання вносяться в систему автоматично.

Треба зауважити, що пріоритетними напрямками професійної компетентності вчителів для врахування його творчого та професійного зростання в міжатестаційний період є:

  • Формування ключових компетентностей;
  • Моніторинг якості освітньої діяльності;
  • Самоосвітня діяльність педагога;
  • Залучення педагогічних кадрів до заходів, що сприяють підвищенню кваліфікації: конференції, семінари, стажування, вебінари, педагогічні ради.

У 2023/2024 навчальному році чергову атестацію проходили 19 педагогічних працівників. Всі педагоги дотрималися загального обсягу підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти і набрали необхідні для проходження атестації 150 годин (з яких 15 годин психологічної допомоги та 15 годин робота з дітьми з особливими освітніми потребами).

З метою обєктивного оцінювання професійних компетентностей педагогічних працівників під час атестації  на Padlet дошці педагоги розміщували свої матеріали (презентації), які підтверджують володіння загальними та професійними компетентностями щодо кваліфікаційної категорії, на яку претендував педагог,  відповідно до професійного
стандарту вчителя
загальної середньої освіти. Атестаційною комісією було проведено самооцінювання педагогів згідно професійного стандарту вчителів і тієї кваліфікаційної категорії, яку вони мали та на яку претендували.

Члени атестаційної комісії обєктивно оцінили роботу педагогів, зазначили зростання їхньої професійної майстерності, виокремили напрямки особистісного розвитку. Результати атестації педагогічних працівників у 2023/2024 навчальному році були оголошені 25 березня 2024 року на підсумковому засіданні атестаційної комісії:

  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» – 5;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» – 3;
  • присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» – 3;
  • підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» – 8;
  • присвоєно педагогічне звання «старший учитель» – 3;
  • підтверджено раніше присвоєне педагогічне звання «учитель -методист» – 1;
  • присвоєно педагогічне звання «вчитель-методист» – 1;
  • підтверджено раніше присвоєне педагогічне звання «вчитель -методист» – 1.

 

Стратегічна ціль. ЯКІСНА ОСВІТА УЧНІВ ПОЧТКОВОЇ ШКОЛИ "ІНТЕЛЕКТ УКРАЇНИ".

Школа - це заклад освіти, який дає учням не тільки знання , а й уміння застосовувати їх у повсякденному житті. Саме таке завдання поставила закладам освіти Нову українська школа - ключева реформа МОН України.

Освітній процес у 2023/2024 навчальному році здійснювалася в умовах воєнного стану відповідно до чинних нормативних документів у дистанційному форматі з урахуванням вікових та психологічних особливостей дітей.Також важливою частиною роботи вчителів стало сприяння нормалізації освітнього процесу, навіть у складних умовах, щоб діти могли продовжувати отримувати освіту та зберігати ритм життя. Відповідно до рішення педагогічної ради вчителі здійснювали підсумкове оцінювання результатів учнів 1-2 класів вербальною оцінкою ,у 3-4 класах рівневою оцінкою. Завершальне підсумкове оцінювання учнів здійснювалась шляхом заповнення свідоцтв досягнень учнів та результатами виконаних ними робіт та спостережень.

Методична робота в початковій школі спрямована на всебічне підвищення професійної майстерності вчителя, на досягнення оптимальних результатів навчання, виховання й розвитку учнів. Крім того, включала в себе аналіз результатів навчання, а також співпрацю з батьками щодо підтримки освітнього процесу вдома.  

Всі вчителі  початкових класів дбають про безперервне підвищення та удосконалення свого професійного рівня, спрямовують свою роботу на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.  Ефективним шляхом підвищення професійної майстерності вчителя є участь у різноманітних методичних заходах. Вчителі початкових класів постійно підвищують свій фаховий рівень, в самоосвітній діяльності беруть активну участь в всеукраїнських, міських онлайн-конференціях, вебінарах, тренінгах, результатом такої роботи стали сертифікати, отримані вчителями:

-Авторський науково-практичний семінар для вчителів початкових класів за участі Ольги Барни : «Ключі від майбутнього: реалізація діяльнісного підходу при навчанні інформатики в початковій школі»;

-Наталії Листопад, наукової співробітниці відділу початкової освіти імені О. Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, авторки посібників, підручників видавництва УОВЦ «Оріон», тема виступу: «Наповнення і завдання змістової лінії «Робота з даними» на уроках математики в початковій школі для подолання освітніх втрат учнів».

-Проєкт «Окрилені мовою та мистецтвом».

-Тренінг «Крила художнього мовлення». Модератор зустрічі та керівник проєкту: Ярослава АНДРЕЙКО.

- Курс підвищення кваліфікації для освітян «Штучний Інтелект в освіті».

-тренінг «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»,

-тренінг«Наздоженемо: практичні аспекти подолання освітніх втрат у початковій школі».

- Обласний навчально-практичний онлайн- семінар «Оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів науково-педагогічного проєкту «Інтелект України»

- Обласний навчально-методичний онлайн-семінар: «Діяльнісний підхід у початковій школі в реаліях сьогодення»

- Науково-практичний семінар для вчителів початкових класів за участі Олени Іщенко, керівниці авторських колективів підручників для 1-4 класів «Українська мова та читання» і «Я досліджую світ» видавництва «Літера ЛТД» «Формуємо функціональну грамотність працюємо з ужитковими текстами на уроках української мови й «Я досліджую світ»

- Цифрова компетентність сучасного вчителя НУШ. Незвичайні можливості звичайної презентації».

Вчителі постійно демонструють використання у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в освітньому  процесі.

ВітаДЗЮБА пройшла підготовку експертів оцінювання професійних компетентностей вчителів початкових класів під час сертифікації 2023 -2024, залучалася до роботи як освітній експерт оцінювання професійних компетентностей вчителів початкових класів під час сертифікації 2024 року.

Кристина РОЗМОВНА взяла участь у науково - методичному семінарі «Формування дослідницьких компетентостей педагога» на базі Херсонського державного університету до Днів науки з теми «Розвиток памяті у здобувачів початкової освіти засобами цифрового інструментарію».

Валентина ТИМОСЕВИЧ отримала відзнаку від команди графічного редактора Canva за створення навчальних проектів (більше 50 робіт),   також нагороджена грамотою на платформі «На Урок» за активне поширення власного педагогічного досвіду , створення онлайн-тестів та інтерактивних завдань для контролю знань .

Наталя Кісельова має друковані роботи Казкатерапія. Формування морально-духовних цінностей в роботі з дітьми ООП, Психолого-педагогічні основи корекційної роботи як складової педагогічної діяльності вчителя-дефектолога.

Сніжана Щербак розміщує записи онлайн-уроків з предметів Я досліджую світ, математики та української мови на власному навчальному канал на YouTube ,також нагороджена грамотою на платформі Всеосвіта за розробку діагностувальної роботи з теми "Досліджуємо космос. Планета Земля та пам'ятки "Як правильно говорити "Ні", Ірина Гадяцька на платформі «На Урок» має розробки тестових завдань з української мови та Я пізнаю світ.

Тетяна ЮШКАЛЮК отримала подяку на платформі «Всеосвіта» за активне та   поповнення бібліотеки проєкту авторськими розробками.

Продовження освітнього процесу в умовах війни стало для нас важливою місією. Попри складні умови, важливо підтримувати дітей, намагатися реалізовувати заходи з подолання навчальних втрат. Подолання освітніх втрат учнями є важливим завданням для забезпечення успішного навчання та розвитку дитини. Навчання в умовах війни це складно, й у дітей трапляються прогалини в знаннях, які треба поступово вирівнювати. І нині, і тим паче після перемоги.

Саме питання подолання освітніх втрат в початкових класах є ключовим завданням для забезпечення успіху учнів на подальших етапах навчання.

Перед вчителями постало питання   вибору онлайн-інструментів для створення завдань, вправ, тестів, дидактичних ігор, з якими учні могли б працювати в синхронному та асинхронному режимі і які були б для них цікавими, новими та захоплюючими. Тобто створити такі умови, щоб дистанційне навчання для дітей було цікавим, доступним і легким для засвоєння. Для виявлення та подолання освітніх втрат вчителі   використовували наступні інструменти:

-педагогічне спостереження;

- невербальний та вербальний зворотний звязок від учнів;

- усне опитування;

- аналіз учнівських робіт (виконання завдань на різноманітних платформах, письмові роботи);

- самооцінювання і взаємооцінювання;

- оцінювання особистісного розвитку учнів батьками

Уроки вчителів початкових класів відрізняються: інтегрованим підходом, інтерактивністю, індивідуалізацією, використання візуальних засобів, емоційною підтримкою, розвитком базових навичок. Вчителі використовують різноманітні сервіси та інструменти для полегшення навчання та комунікації з учнями і батьками: Електронні платформи для навчання, цифрові навчальні ресурси, електронний журнал, комунікаційні платформи для батьків, онлайн-ресурси для професійного розвитку. Ці аспекти роблять уроки вчителів початкових класів унікальними та адаптованими до особливостей молодших школярів.

З 2019 року у навчально-виховному комплексі впроваджується науково педагогічний проєкт «Інтелект України», основна мета якого - всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей і наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості й допитливості.

Сутність проекту полягає не в насиченні дитини знаннями, а в набутті нею необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, самоконтролю та самооцінки, швидких реакцій, раціональної організації навчальної праці; розвитку пізнавальних процесів, розвитку якостей особистості учня цілеспрямованості, працелюбності, наполегливості, сили волі, організованості, охайності тощо.

За проектом «Інтелект України» працюють два класи 3А( Ірина КАЧУК), 4А(класовод Ірина ГАДЯЦЬКА ).

Відвідуючи уроки за проектом «Інтелект України» слід зазначити,   найважливішою перевагою даної програми є те, що в ній вдало реалізовано системний виклад навчального матеріалу: процес навчання проводиться цілеспрямовано і в певному порядку, коли кожний елемент необхідних знань логічно повязується з іншим. Також слід зазначити той факт, що особлива увага під час уроків приділяється мотивації учнів. За допомогою пісень, памяток та ігор учні вчаться долати труднощі, не опускати руки коли щось не вдається, та не боятись робити помилки. Дуже важливо, щоб процес навчання  був цікавим, захоплюючим, сучасним та результативним( так учень 3-А класу Дмитро КАЛАЙДА -керівник Ірина КАЧУК посів ІІІ місце у ІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика). Секрет успіху інтелект-класів це нова нестандартна програма, активні уроки та професійний підхід вчителів. 

Щороку учні 3-4 класів є учасниками міської інтелектуальної гри «Ерудит молодша ліга» (керівник Ірина КАЧУК) ,що стимулює у здобувачів освіти 3-4 класів розвиток пізнавальної активності, комунікативних навичок, вміння висловлювати власну позицію, потяг до самовдосконалення.         Фундаментальність початкової освіти не лише у міцно засвоєних учнями уміннях, навичках, а й ключових компетентностях, які мають стати найважливішим надбанням розвивальної шкільної освіти. Це такі компетентності: уміння вчитися, здоровязбережувальна, загальнокультурна, громадянська, підприємницька, соціальна, інформаційно-комунікативна. Протягом навчального року молодші школярі є постійними учасниками Всеукраїнських та Міжнародних різноманітних конкурсів:«Кенгуру», «Олімпіс-2024» . Діти із задоволенням приймають участь у всеукраїнських онлайн олімпіадах на платформах «На Урок»з української мови та літератури англійської мови, математики, Я досліджую світ , «Всеосвіта».

Школа у житті кожної людини  відіграє чи не найбільше значення. Саме від того, як відбудеться перше знайомство зі школою, залежить подальше ставлення дитини до навчання, а отже, її успішність. Саме Підготовка майбутніх першокласників до шкільного життя є важливою. Навіть у змінних умовах реального життя вчителі Валентина ТИМОСЕВИЧ та Ірина ГАДЯЦЬКА протягом двох місяців проводили щотижня адаптаційні заняття з майбутніми першокласниками. Загалом, зайняття з майбутніми першокласниками мали на меті   познайомитися один з одним, навчитися взаємодіяти та розвивати навички спілкування сприяти їхньому розвитку та створити позитивне ставлення до навчання.

Забезпечення учнів канцелярією є важливим аспектом їхнього навчання та розвитку. Це допомагає знизити фінансові навантаження на родини та забезпечує учням необхідні засоби для навчання та творчості.Так у вересні та лютому учні 1-4 класів, які знаходяться у м.Херсон, отримали від благодійних організацій рюкзаки та канцелярські набори.

Стратегічна ціль: Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору. ОсВІТА ДІТЕЙ З ООП.

Херсонський загальноосвітній навчально-виховний комплекс 48 Херсонської міської ради є закладом, в якому функціонують спеціальні класи для надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, а саме дітям із затримкою психічного розвитку, з порушеннями слуху та порушеннями інтелектуального розвитку. Освітній процес спеціальних класів для дітей з ООП Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу 48 Херсонської міської ради в 2023/2024 навчальному році здійснювався відповідно до нормативних документів та Методичних рекомендацій МОН України щодо організації освіти дітей з особливими освітніми потребами у 2023/2024 навчальному році

В 2023/2024 навчальному році загальна кількість класів, в яких навчаються діти з особливими освітніми потребами (131 учень) становила 15 класів.

Класи інтенсивної педагогічної корекції . Класи для дітей з порушеннями слуху Класи для дітей з інтелектуальними порушеннями.

Освітній процес був організований шляхом проведення уроків з використанням технологій дистанційного навчання, відповідно до розкладу, затвердженого режиму роботи закладу, а також 1 учень з порушеннями інтелектуального розвитку здобував освіту за індивідуальною формою навчання - педагогічний патронаж.

Протягом 2023/2024 навчального року всі здобувачі освіти з ООП були забезпечені ґаджетами для навчання в онлайн-режимі, що дозволило організувати освітній процес учнів спеціальних класів більш якісно та плідно.

Електронні ресурси, які використовували вчителі та корекційні педагоги під час підготовки та проведення уроків та корекційно-розвиткових занять, були направлені на підтримку зацікавленості здобувачів освіти протягом всього уроку, стимулювання активності дитини на уроці, розвиток її творчості та самостійності.

Позитивним у такому виборі освітніх платформ та програм є наявність варіантів організації освітнього процесу (із врахуванням особливостей дітей, обставин, що склалися, зокрема місце перебування дитини, можливості долучитися до навчання, індивідуальні особливості тощо): уроки та заняття онлайн у синхронному режимі; записи уроків та занять із можливістю їх перегляду у зручний час в асинхронному режимі із залученням батьків.

Складовими навчання та розвитку дітей з ООП є: навчальні заняття, корекційно-відновлювальна та виховна робота.

Протягом 2023/2024 навчального року спостерігалася позитивна динаміка у формуванні таких компетентностей в учнів з особливими освітніми потребами, під час навчальних занять:

· спілкування державною мовою (вчителі спонукають здобувачів освіти, які навчаються у спеціальних класах, збільшувати свій словниковий запас, висловлювати власні думки, аргументувати, робити висновки).

· обізнаність і самовираження у сфері культури (вміння враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (наприклад, малюнків, плакатів, постерів);

· екологічна грамотність і здорове життя (ощадне, бережливе ставлення до природних ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту, власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину, створення власних міні-проектів на уроках природничого циклу та основ здоровя);

· соціальна і громадянська компетентності (відповідальність за спільну справу, повага до прав людини).

Зміст корекційно-відновлювальної роботи визначався з урахуванням особливостей розвитку дітей, мети, завдань та напрямів такої роботи та реалізовувся через навчальні предмети та курси під час індивідуальних та групових занять, основними з яких є: розвиток мовлення, корекція розвитку, ритміка - в класах ІПК; розвиток слухового сприймання та формування вимови, розвиток мовлення і ритміка в класах для дітей з порушенням слуху; соціально-побутове орієнтування, лікувально-фізична культура і ритміка в класах для дітей з порушенням інтелекту

Саме завдяки корекційно-розвитковій складовій учні з ООП набувають практичних компетентностей. Вагомо, що зміст корекційно-розвиткових занять відповідає можливостям дітей та їхнім потребам.

Незважаючи на те, що в умовах воєнного стану під час дистанційного навчання активність учнів з особливими освітніми потребами значно знизилася через стрес, страх, вимушений переїзд до іншого міста або іншої держави, не завжди досконалі технічні умови, маємо позитивні результати корекційно-відновлювальної роботи з дітьми з ООП.

Учні з ООП під час дистанційного навчання не тільки користувалися навчальним матеріалом, який пропонували їм педагоги, а й самостійно видобувати корисну інформацію з Інтернету, що зробило освітній процес більш цікавим та пізнавальним.

Особливої значущості під час дистанційного навчання для учнів з інтелектуальними порушеннями набувають заняття з соціально-побутової орієнтації, які забезпечують дітям соціальні компетентності, тому що вони є основою самостійного життя дитини з ООП і її самодостатності.

На корекційних заняттях з соціально-побутового орієнтування діти з інтелектуальними порушеннями набули соціально-трудових компетентностей, які передбачають формування трудових умінь та навичок, що забезпечують подальшу здатність до успішного опанування основ професійно-трудової діяльності, набуття навичок практичної життєдіяльності.

Завдяки використанню ігрових форм роботи на корекційних заняттях з розвитку мовлення зріс відсоток учнів, які збільшили свій словниковий запас, покращили загальну рухову моторику.

Заняття з ритміки сприяли гармонійному розвитку дітей, виразності рухів, формуванню правильної постави; ознайомленню дітей з музикою, танцями, піснями, навчанню через рух виражати характер музичного твору.

Заняття з лікувальної фізкультури (ЛФК) були направлені на психофізичний розвиток учнів, корекцією порушень конкретного здобувача освіти і створення передумов соціальної адаптації дитини.

Для того, щоб дитина з ООП формувала і застосовувала набуті компетентності для подальшого самостійного життя, їй потрібна в певний період допомога й підтримка. Одна з умов успішного дистанційного навчання дітей з ООП є залучення батьків до спільної роботи. Тому для дітей з ООП дистанційне навчання здійснювалося за умови індивідуалізації навчання та допомоги батьків, яких педагоги активно залучали до співпраці на уроках, надавали рекомендації щодо допомоги дитині в адаптації до навчання за дистанційною формою, організації робочого простору, режиму дня.

Формування ключових компетентностей у дітей з ООП не може обійтись і без залучення учнів до висловлення своєї активної життєвої позиції. Залучаючи дітей спеціальних класів до позакласної роботи (різних творчих конкурсів, соціальних проектів) вчителі направляли їх на шлях формування позитивного соціально-психологічного статусу в середовищі, всебічного розвитку їхньої особистості.

Таким чином, можна зробити висновки, що діти стали більш самостійними;розширили навички роботи з цифровими інструментами; удосконалили навички роботи зі спеціальними програмами та технічними засобами;зросла цінність очного спілкування; зросла залученість батьківського колективу до освітнього процесу через необхідність супроводу дітей під час онлайн-навчання, що дало можливість батькам активно підключатись до корекційно-відновлювального процесу; покращилась самодисципліна дітей і підвищився контроль з боку батьків;уроки стали більш інтегрованими; є учні, які саме завдяки дистанційному навчанню розкрили себе, підвищили рівень успішності.

Більшість вчителів, що працюють в спеціальних класах, мають багаторічний стаж і досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та здатні забезпечити навчально-виховний та корекційно-відновлювальний процес на достатньому рівні.

Але і в такий складний час, вони продовжували вдосконалювати свої професійні навички, підвищуючи свою фахову майстерність.

Педагоги беруть участь в Міжнародних, Всеукраїнських та науково-практичних конференціях в якості учасників та спікерів. Діляться своїм досвідом з колегами на шпальтах інтернет-платформ «На урок» та «Всеосвіта», наукових збірках та педагогічних

Стратегічна ціль: Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації. Психологічна корекція.

     Під час довготривалої війни, життєвою необхідністю для всіх нас стало питання збереження фізичного та психічного здоровя. Після хвилі гострих емоційних станів, які ми всі пережили, наша психіка поволі стабілізується, але отримання психологічної допомоги є актуальним для всіх учасників освітнього процесу.

З метою підвищення рівня професійності в наданні психологічної допомоги, протягом року, практичним психологом опановані та підтверджені сертифікацією наступні теми: «Сам собі терапевт. Інструменти психологічної самодопомоги для ветеранів та ветеранок» (Прометеус), «Хібукі-терапія у роботі з дитячою травмою» - оволодіння методом з правом використання методики,курс «Основи травматерапії», курс «8-ми крокова програма по роботі з втратою для дорослих, дітей та підлітків», участь у форумі-партнерстві «Психічне здоровя та психосоціальна підтримка в громаді інтегрований підхід до розвитку»,«Ментальні розлади та робота з психотравмою під час війни» та ін.

Основними напрямками роботи практичного психолога в школі є: консультативна робота (з батьками, учнями, педагогами); соціально-психологічні опитування; години з психологом, спрямовані на психологічну просвіту учнів; ведення документації; звітування; розвивальні заняття; профорієнтація, тренінгові заняття та самоосвіта. Пропоную зупинитись більш детально на цих пунктах.

Соціально-психологічні опитування проводились як з батьками учнів, так і з самими школярами. Зокрема з батьками учнів 1 та 5 класів досліджувались питання адаптації дитини до школи, приклади яких проілюстровано на діаграмах, де видно що 85,7% батьків учнів першого класу задоволені процесом навчання, 14,3% важко відповістина це питання, проте жоден з батьків не зазначив, що він не задоволений.

            Щодо опитування батьків учнів 5-х класів, то ми можемо побачити, що 78% батьків зазначають, що їх дитина задоволена процесом навчання у 5-му класі, 12% відсотків відповіли не зовсім.

            Серед учнів 5-9 класів проводилось опитування про їхню обізнаність щодо проблеми булінгу, з якого видно що 95,7% учнів знають достатньо інформації про булінг. 72,3% школярів зазначили, що вони не зтикались особисто з цією проблемою, а 27,7% відповіла, що мали досвід таких ситуацій.

            Щодо проблеми кібербулінгу в Інтернеті, то 30,9% відсотків учнів відповіли, що стикаються з такою проблемою, а 68,1% дітей відповіли, що ні.

            З алгоритмом дій у випадку булінгу знайомі 78,7% відсотків учнів 5-9 класів, а інші респонденти відповіли, що ці знання не є актуальними для нихабо вони не знають, що треба робити.

Натомість 74,2% батьків учнів 1-4 класів вважали, що їх діти ознайомлені з інформацією про проблему булінгу, а 25,8% не знають про це негативне явище. 72,6% відсотків батьків впевнені, що їх дитина не стикалась з ситуацією булінгу, 14,5% вважають, що їхня дитина потрапляла в ситуації булінгу, а 12,9% відсотків була свідком булінгу.

Щодо проблеми кібербулінгу, то 48,4% батьків зазначили, що їх дитина має ризик стати жертвою кібербулінгу, проте 25,8% батьків зазначили, що не думали про цеі стільки ж відповіли, що ця проблема їх не стосується.

77,4% батьків учнів 1-4 класів зазначили, що вони знайомі з алгоритмом дій при виникненні ситуацій булінгу, а менше чверті респондентів відповіли, що не знають про ці дії або ці знання для них не є актуальними.

Також проводилось опитування учнів 8-9 класів з проблеми профорієнтації. З якого можна побачити, що лише 36,4% підлітків знають, яку професію /   спеціальність вони хочуть обрати; не знають 12,1%, а остаточно ще не вирішилибільше половини - 51,1%.

Актуальним для себе питання профорієнтації вважають 54,5 % старшокласників, не впевнені в його значущості для себе 33,3%, 12,1% школярів вважають не актуальним це для себе.

Цікавими було дізнатись, де планують наші учні навчатись після 9-го класу. 46,9% зазначили, що планують закінчити 10-11 класи; 40,6% хочуть вступити до коледжів; 6,3% планують вступити до ліцеїв / гімназій також 6,3% спрямовані на професійні ліцеї.

Також в учнів запитувалось, чи проходили вони профорієнтаційні тести / опитувальники (зокрема ДДО Клімова), що були їм рекомендовані практичним психологом на профорієнтаційних зустрічах у ЗУМі, на що вони відповіли, що лише 12,1% це зробили; 81,8% зазначили, що не проходили, а інші не пам'ятають.

Наступний вид роботи практичного психолога - тренінгові заняття, яких було проведено 12. Основною проблематикою тренінгових занять було обрано розвиток емоційного інтелекту в учнів, починаючи з 1 класу. Від його розвиненості залежатиме, як діти будуватимуть комунікацію, вирішуватимуть складні задачі та боротимуться з труднощами.

Було проведено 17 розвивальних та корекційно-розвивальних занять. З них з учнями перших класів було проведено 10 занять. За результатами психолого-педагогічного скринінгу також за запитом була сформована корекційна група з 8 учнів, які потребували психологічної допомоги при адаптації до школи. Заняття були спрямовані на розвиток концентрації уваги, короткочасної та довготривалої пам'яті, мовлення, моторики та на формування емоційного комфорту під час навчального процесу. Тому заняття проводились в ігровій формі та не передбачали фотофіксації з метою дотримання конфіденційності.

З профілактичною метою проводились 7 розвивальних занять для учнів початкової та середньої ланки школи, де ілюструвались приклади розвитку пізнавальних процесів.

Консультативна робота проводилась за запитом учасників освітньо-виховного процесу. Найчастіше звертались батьки (19 консультацій) із запитами тривожності дітей, низькою успішністю та відсутністю мотивації до навчання.

З учнями (14 консультацій) в індивідуальному порядку були розроблені стратегії подолання стресу, розвитку пам'яті. Надавався коучинговий супровід та тайм менеджмент з планування часу.

Складним для школярів було усвідомити, що потрібно брати відповідальність за результат самим та виконувати домовленості з попередньої зустрічі, звітуючи про них на наступний раз. Це обумовлювалось віковими особливостями морфології головного мозку - несформованістю лобних долей, що відповідають за довільність дій та наявність факторів стресу через воєнні реалії.

Було проведено три профорієнтаційні заходи з учнями 8-9 класів, де аналізувались мотиви, що впливають на вибір професії, розглядались 5 груп усіх професій, що допомагає виявити діагностичне опитування ДДО Карта інтересівтакож презентувались сайти, де учні можуть пройти онлайн тестування при виборі професії та ознайомитись із каталогом сучасних професій, калькулятором спеціальностей і каталогом університетів.

Невід'ємною складовою у просвітницькій роботі було поширення знань підтримку психічного здоров'я, про психіку, емоційну сферу, особистісний розвиток та міжособистісні відносини. Саме тому було проведено 32 години з психологомна різноманітну тематику, наприклад, Самоушкоджувальна поведінка, або чому люди завдають собі шкоди, Правда і міфи про психологію і психологів, Поради і рекомендації як зустрічати свята і корисно святкувати, День добротитощо.

            Протидія булінгу - 8 занять. Значним компонентом роботи психологічної служби школи було систематичне інформування про руйнівні наслідки булінгу та алгоритм дій при його подоланні як в шкільному колективі, так і в суспільстві. Проблемі кібербулінгу також приділялась увага через її наростаючу актуальність.

Просвітницька робота з педагогічним колективом. Психологічною службою було проведено два заходи для педагогів: психолого-педагогічний семінар Перша психологічна допомога при гострих стресових станахта тренінг Ненасильницьке спілкування.

Щодо питання самоосвіти та професійного самовдосконалення вважаю досягненням у цьому навчальному році присвоєння мені   другої кваліфікаційної категорії.

Пріоритетні напрямки діяльності психологічної служби у 2023-2024 н. р.:

- створення комплексної системи психологічної підтримки

- надання екстреної психологічної допомоги в умовах збройного конфлікту

- підтримка мотивації до збереження і зміцнення психічного здоровя;

- допомога у підвищенні резильєнтності;

- надання інструментів для подолання наслідків хронічного стресу;

- формування та розвиток навичок стресостійкості;

- навчання технік негайної стабілізації емоційного стану;

- допомога у подоланні дезадаптації до нових умов життя, навчання та роботи- здійснення координації та перенаправлення для отримання індивідуальної психосоціальної підтримки або спеціалізованої допомоги;

- застосування принципів збереження ПЗПСП з урахуванням особливостей ПФР здобувачів освіти спеціальних класів.

Психологічні та соціальні наслідки збройного конфлікту для кожної людини можуть бути гострими в короткостроковій перспективі та підривати психічне здоровя в довгостроковій перспективі.

Саме тому метою діяльності практичного психолога спеціальних класів у 2023/2024 навчальному році була психологічна підтримка всіх здобувачів освіти для зменшення наслідків стресу та повязаних з ним проявів.

  • Під час індивідуальних консультацій та групових занять, з метою регуляції емоційних станів та зниження рівня хронічного стресу внаслідок війни, практичним психологом були використані наступні методики: вправи з програми «Діти та війна: навчання технік зцілення», перегляд та обговорення мультфільмів «Пояснення стресу дітям та дорослим», «Техніка релаксації Джейкобсона зняття стресу та розслаблення», картки дихальних практик стабілізації «Вдих-видих» Світлани Ройз, «Дерево», Заземлення, «Сканування тіла», «Метелик».

Стратегічна ціль:РОЗВИТОК ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ

У 2023/2024 навчальному році активно здійснювалась робота з обдарованими учнями через різноманітні форми в навчально-виховній діяльності.

Робота педагогічного колективу була спрямована на пошук і підтримку обдарованої молоді, створення умов необхідних для розвитку здібностей учнів, розкриття їх потенціалу.

Робота проводилась через такі заходи, напрямки та форми діяльності:

  • Активізація зацікавленості учнів на уроках; індивідуальні консультації та заняття;
  • Виявлення ініціативи та лідерства учнів при підготовці та проведенні заходів, конкурсів;
  • Вивчення досвіду роботи окремих учителів з організації роботи з обдарованими дітьми;
  • Залучення до участі у Всеукраїнських та онлайн-олімпіадах;
  • Залучення до участі у творчих та інтерактивних конкурсах, відкритих шкільних заходах;
  • Висвітлення досягнень обдарованих дітей через засоби інформації .
  • Сприяння роботі учнівського самоврядування.

Традиційно в нашому закладі проводиться І етап Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін. У поточному навчальному році олімпіада була проведена з 10 предметів (математики, фізики, хімії, англійської мови, історії, географії, української мови та літератури, основ інформатики, трудового навчання, біології). Участь у змаганнях взяли 424 учасники (430 2022 р.), з них призерами стали 138 (32, 1%) учасників (100 2022 р.)

Участь у ІІ етапі взяли переможці першого етапу з таких предметів: українська мова та література, англійська мова, математика, географія з краєзнавством, історія, трудове навчання, хімія. Призерами ІІ етапу стали такі учні:

Предмет

ПІ учня

Клас

Місце

ПІБ учителя

Географія з краєзнавством

Кобець Олександра

9-Б

ІІІ

ХаврусьІрина Миколаївна

Історія

Якимченко Руслан

9-А

ІІІ

ГригоренкоЗоя Григорівна

Хімія

Блажиєвська Валентина

7-А

ІІІ

Свинарьова Галина Анатоліївна

Трудове навчання 

Загной Єгор

9-А

ІІІ

Томель Юрій Миколайович

Математика

Свинарчук Анастасія

7-Б

ІІІ

Мітіна Наталя Валентинівна

Українська мова

Подгайна Даря

9-А

ІІІ

Малах Ольга Василівна

Англійська мова

Коляденко Каріна

9-Б

ІІІ

Максименко Наталя Юріївна

Активною була участь здобувачів освіти в Міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика (І етап): 61 учасник, 7 переможців.

Переможцями ІІ етапу стали учні

ПІ учня

Клас

Місце

ПІБ учителя

Калайда Дмитро

3-А

ІІІ

Качук Ірина Анатоліївна

Кобець Олександра

9-Б

ІІ

Малах Ольга Василівна

Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України відзначений перемогами в міському й обласному етапах секцій зарубіжна література й геоінформаційні системи та дистанційне зондування Землі. Учениці 9-А класу ДЕМІР Міліса (учитель О. ГРАБАР) посіла ІІІ місце в І та ІІ етапах конкурсу, учениця 9-Б класу Кобець Олександра (учитель І. Хаврусь) здобула І місце в ІІ етапі й стала учасницею ІІІ Всеукраїнського етапу конкурсу-захисту.

Високих результатів досягли учні нашої школи в інтернет-олімпіаді. Інтернет-олімпіади це інноваційні завдання, спрямовані на розвиток пізнавального інтересу та підвищення мотивації учнів. Деякі завдання інтернет-олімпіад потребують застосування творчого мислення та креативності.   Такі змагання створені для того, аби надихати всіх учнів на нові звершення. Щоб вони відчули себе переможцями.

Найбільшу популярність серед таких інтелектуальних змагань має інтернет-олімпіада «На урок». До конкурсу із 8(7-2022/2023 н. р.) предметів долучилося 230(170-2022/2023 н. р.) учнів, з них 146(108-2022/2023 н. р.) стали переможцями.

Українська мова і література 50 учасників 42 переможці (Гадяцька І. В., Тимосевич В. В., Чебикіна І. В., Малах О. В., Іванченко А. А., Колосова Т. М., Грабар О. І.)

Англійська мова 66 учасників 47 переможців (Краус С. А., Дашевська Л. М., Грищук І. В., Максименко Н. Ю.)

Історія 12 учасників - 12 переможців (Григоренко З. Г.)

Математика 55 учасників 18 переможців (Гадяцька І. В., Тимосевич В. В., Конотоп К. А., Жадан Т. В., Мітіна Н. В.)

Фізика 10 учасників - 10 переможців (Шевченко Т. В.)

Біологія 16 учасники 6 переможців (Демчук Н. М.)

Я досліджую світ 3 переможців (Гадяцька І. В., Тимосевич В. В.)

Хімія 13 учасників 8 переможців (Свинарьова Г. А.).

Інформатика 8 учасників - 3 переможців (Гадяцька І. В., Шевченко А. О.)

До участі у Всеукраїнському конкурсі Яскрава Антарктика: погляд зі станції Академік Вернадськийдолучилися 11 учнів 3 стали переможцями (Хаврусь І. М.)

У міжнародному дистанційному конкурсі для учнів Олімпіс-2024високі результати показав Дмитренко Євген з української мови та математики (Розмовна К. А.)

Високих результатів досягли наші учні в міському турнірі «У світі точних наук» з математики: 38 учасників, 27 із них посіли призові місця (учителі Конотоп К. В., ЖАДАН Т. В., Максименко І. В., Шевченко Т. В.).

Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» не залишив байдужими 69 учасників й приніс перемогу 37 учням (Дзюба В. М., Щербак С. М., Тимосевич В. В., Жадан Т. В., Мітіна Н. В., Максименко І. В., Конотоп К. А ).

Цьогоріч, незважаючи на дистанційну форму навчання, наші учні гідно представляли заклад на всеукраїнських заходах. Кобець Олександра, учениця 9-Б класу під керівництвом учителя Хаврусь І. М. взяла участь у XIV Всеукраїнська краєзнавча конференція учнівської молоді "Мій рідний край, моя Земля очима сучасників", Всеукраїнському конкурсі креативних проєктів учнівської молоді м.Суми, заочному обласному конкурсі МАН "Науковиця. З тіні в світ" й здобула призові місця.

Учениця 7-А класу Урсул Аліса під керівництвом учителя Дашевської Л. М. стала переможницею щорічного весняного конкурсу від National Geographic Learning, присвяченому Міжнародному дню пам'яток і визначних місць. Лариса Миколаївна взяла участь у конкурсі від GoGlobal спільно з VOA Learning English (Голос Америки) й теж здобула перемогу.

Виховна робота завжди була невідємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити.

Стратегічна ціль:Створення виховного середовища для індивідуального розвитку здобувачів освіти.

Традиційно, учні нашої школи беруть активну участь в конкурсах різного рівня. У цьому навчальному році участь у різноманітних заходах була дистанційною, але це не вплинуло на активність наших дітей, які стали учасниками проєктів, флешмобів, акцій.

Знати й любити рідну землю, прагнемо виховати це в наших учнях, тож залучаємо їх до різноманітних заходів.

Міський краєзнавчий проєкт «Козацькими стежинами-2023» приніс перемогу 10 учням 8-А, 8-Б, 9-А, 9-Б класів (Григоренко З. Г.)

Міський конкурс "Юні екскурсоводи" 13 переможців (Григоренко З. Г.)

ІV етап - географічне краєзнавство - конкурсу юних туристів-краєзнавців серед закладів Херсонської міської територіальної громади (Хаврусь І. М.)

У міському конкурсі науково-технічного напрямку "Конструювання та моделювання одягу -2024" учениці Фадичева Яна й Шарпіло Вероніка показали високі результати (Коскіна Л. В.)

Пишаємося й творчими виступами й перемогами учнів нашого закладу в конкурсах декламації:

  • Обласний дистанційний конкурс художнього читання "Барви українського слова" 4 переможці (Ткаченко А. О., Чебикіна І. В.)
  • Творчий конкурс "Лунай, прекрасна наша мово!, номінація "Стежинами творчості" 7 переможців (Малах О. В., Красновид А. С.)
  • Дистанційний міський конкурс майстрів художнього читання «Слово зброя, мова оберіг!» в рамках міського фестивалю театральної майстерності 3 переможців (Ткаченко А. О., Малах О. В.)
  • Міський конкурс відеодекламації творів Тараса Шевченка "Єднаймо душі словом Кобзаря 3 переможців (Чебикіна І. В., Малах О. В.)
  • Обласний марафон «Свою Україну любіть» 5 переможців (Малах О. В., Красновид А. С.)

Традиційною є активна участь дітей у конкурсах з образотворчого мистецтва.

Обласний етап Всеукраїнського конкурсу образотворчого мистецтва За нашу свободу

Нікітчук Анна 5-А, (Чебикіна І. В., Папалуца О. О),

Ткачук Ангеліна 5-А (Чебикіна І. В., Папалуца О. О),

Мазур Софія 8-Д, (Демчук Н. М., Папалуца О. О.),

Сікальчук Іван 7-А (Томель Ю. М., Папалуца О. О.),

Гавриленко Софія 9-Д (Коваленко О. Ю. Папалуца О. О.),

Князева Наталія 7-А(Томель Ю. М., Папалуца О. О.)

Обласний дистанційний конкурс малюнка «Справжні Герої» до Дня захисників і захисниць України 16 переможців (Папалуца О. О. , Конотоп К. А.)

Міський етап конкурсу «Космічні фантазії» 8 переможців (Папалуца О. О.)

Міський етап Всеукраїнського заочного конкурсу робіт юних фотографів «Моя Україно!» 4 перемоги

Шинкарьова Софія 8-Б

Засядько Марія 6-Б

Глігач Анастасія 6-Б

Яблочна Ольга 9-А

(Ткаченко А. О. Іванченко А. А.)

І місце в обласному етапі щорічного Всеукраїнського конкурсу «Зоологічна галерея» Попова Валерія 7-Б (Демчук Н. М.)

Креативні, яскраві роботи юних майстрів, представлені на творчих конкурсах з декоративно-ужиткового мистецтва, вразили журі, яке відзначило високий рівень виконання й оригінальність задуму авторів.

Міський творчий конкурс декоративно-прикладного мистецтва "Чарівні рученята", Наші учні здобули   14 призових місць (Дзюба В. М., Коскіна Л. В.)

Обласний конкурс декоративно-прикладного та образотворчого мистецтва "Новорічний декор" 3 перемоги (Дзюба В. М.)

Дбаємо про здоровя наших дітей, тому пропагуємо здоровий спосіб життя, спорт, тож долучаємо учнів до участі у фізкультурно-спортивних заходах.

Європейський день шкільного спорту 2023 долучилися 29 учнів.

Активну участь у проекті Національний рекорд Єднаннявзяла команда Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу 48, під керівництвом учителя фізичної культури, керівника хореографічного центру "NEZLAMNI" Алексашкіна Миколи В'ячеславовича. Також учні долучилися до Національного онлайн-марафону Разом до перемоги

За активну участь в проектах "Цікава фізкультура", марафон "Єднання" і "Разом до перемоги" наш заклад нагороджений золотою відзнакою Заклад-партнер.

Почесною грамотою нагороджений заклад за участь у флешмобі «Whitecard» до Міжнародного дня спорту на благо розвитку та миру та Всесвітнього дня здоровя.

У змаганнях з черліденгу "Квітучий шлях" Херсон представляла команда "Незламні херсончики" Херсонського НВК 48(Алексашкін М. В.), посіла І місце.

Херсонські шкільні спортивні ліги: перемоги з баскетболу - ІІ місце (дівчата), І місце - черліденг.

Здобувачі освіти нашого закладу взяли участь також у змаганнях з шахів, шашок, волейболу, спортивного орієнтування.

Команда Січовикивідзначена подякою за активну участь у І етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри Сокіл(Джура) Томель Ю. М.

Стратегічна ціль: БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ.

Нова реальність диктує нові правила життя. Тепер одне з найважливіших завдань навчити дітей правилам безпеки, які допоможуть зберегти життя. Для учнів 5-6, 8-9 класів організовано Цикл тренінгів з медіаосвіти у співпраці з обласною бібліотекою для дітей. Також проведено тренінг і для педагогів. Сьогодні надзвичайно важливо вміти користуватися великою кількістю інформації, захистити себе від негативного впливу фейкової інформації.

Активно долучалися учні й до онлайн-гри Суперкоманда проти мін. Діти в ігровій формі могли перевірити свої знання з мінної безпеки, вивчити правила поведінки в надзвичайній ситуації.

Класними керівниками систематично проводились бесіди з безпеки життєдіяльності на різноманітну тематику: мінна безпека, правила поведінки на дорозі, запобігання інфекційним захворюванням, безпека на канікулах тощо.

Під час Тижня безпечного інтернету діти засвоювали правила безпечної поведінки у мережі: проходили квести, виготовляли памятки, брали участь у вікторинах.

На жаль велика кількість дітей є постраждалими внаслідок дорожньо-транспортних пригод, тому ми активно долучилися до Всесвітнього тижня безпеки дорожнього руху.

Вивчити, знати й використовувати правила безпеки такою є мета конкурсів: «Безпечне дитинство безпечна країна», учасниками якого стали 15 учнів, перемогу здобув Богачук Артем 8-Б клас (Іванченко А. А.).

Відкритих міських змагань «Рятівник» 2-А клас ІІ місце з виду «Вікторина із надання домедичної допомоги» (Дзюба В. М.)

Всеукраїнського конкурсу відеоробіт Безпека життєдіяльності: знаємо та діємо 2023, учасниками стали Козлова Маргарита 5-А клас

Глігач Анастасія 6-Б клас

Пономаренко Анна 8-А клас

Окрім залучення учнів до конкурсів, змагань, в закладі класними керівниками проводилась ґрунтовна інформаційно-просвітницька робота. Години спілкування, ранкові зустрічі присвячені важливим державним святам, памятним датам, визначним особистостям: День Соборності, День памяті героїв Крут, День Небесної сотні, День незалежності, День писемності, День рідної мови, День матері тощо.

Ми активно долучалися до міських акцій, челенджів, флешмобів: Осінні канікули присвячую рідному місту, Шевченківські свята до 210 річниці з дня народження Кобзаря, челендж Додому, День Вишиванки, Діти переможці - воїну переможцютощо.

Надзвичайно активно учні всіх класів долучилися до акції Екологічна толока 2024. Кожна маленька екологічна справа сприятиме збереженню навколишнього середовища. Учні створювали соціальні плакати, малювали своє улюблене місце відпочинку, сортували сміття, доглядали за тваринами, турбувалися про довкілля. Ця акція вкотре обєднала нас усіх, хоча сьогодні ми знаходимося в різних куточках світу.

У складних умовах продовжив роботу й наш парламент під кураторством ТКАЧЕНКО А. О. Наші діти навчаються комунікувати в онлайн-просторі не тільки з однокласниками, а й з іншими учнями міста, країни. Шкільний парламент Х-фактор брав активну участь у заходах міського парламенту, й здобув перемоги в конкурсах:

  • Міський Конкурс відеороликів, «Медіаграмотність: власні враження»Глігач Анастасія
  • Обласний дистанційний фестиваль-конкурс фольклорного мистецтва «Зірка Різдвяна» колектив шкільного учнівського парламенту "Х-Фактор"
  • Міський конкурс "Бійці учительського фронту"команда "Литописці"
  • Вкотре виборов право презентувати роботу на форумі президентів.Яблочна Ольга

Стратегічна ціль: ПРОФОРІЄНТАЦІЯ. ВИБІР ПРОФЕСІЇ.

Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Це чи не найголовніший чинник того, як складеться подальше життя. Відомості про зміст та перспективи сучасних професій, форми й умови оволодіння різними спеціальностями, стан та потреби ринку праці про це випускники дізнавалися на онлайн зустрічах із представниками ЗФПО.

  • Херсонський політехнічний коледж Одеського національного політехнічного університету
  • Херсонський гідрометеорологічний технікум
  • Херсонський професійний ліцей звязку і поліграфії
  • Професійно-морський ліцей Херсонської державної морської академії,        
  • Херсонське вище професійне училище сервісу та дизайну
  • Херсонське вище професійне комерційне училище
  • Херсонський кооперативний економіко-правовий коледж

Без сучасних технологій складно уявити освітній процес ХХІ століття. Тому важливим питанням сьогодні є забезпечення учасників освітнього процесу компютерною технікою. У 2023/2024 н. р. отримано 241 одиницю техніки для навчання. Навчальною технікою забезпечені 100% учнів.

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОБОТИ ЗАКЛАДУ НА 2024-2025 Н.Р.

Пріоритетними напрямками роботи закладу освіти на 2024-2025 н. р. повинні стати:

  • Оновлення змісту освіти;
  • Професійний розвиток педагогів;
  • Орієнтація на потреби учнів;
  • Сучасне освітнє середовище;
  • Педагогіка партнерства;
  • Наскрізний процес виховання;
  • Ефективне управління.

Щоб отримати сучасний успішний заклад освіти, вважаю за потрібне забезпечити:

  • Розширення співробітництва між закладом освіти та громадськістю, вихід на всеукраїнський та міжнародний рівні;
  • Високу результативність участі в обласних, Всеукраїнських конкурсах, вступу випускників до закладів осіти наступного рівня;
  • Сучасну матеріальну-технічну базу та сучасний естетичний вигляд закладу;
  • Забезпечення якісного рівня знань;
  • Здійснення інноваційної діяльності;
  • Прогресивну команду адміністрації, високий рівень професіоналізму вчителів;
  • Підвищення іміджу закладу освіти;
  • Позитивний мікроклімат у колективі, спільна ідея.
  • Забезпечення безпекової ситуації в закладі ( забудова укриття).

Першочергові завданнями кадрової політики закладу на 2024-2025 н. р.

Це:

- створення умов для зростання професійної компетентності педагогів

- заохочення до професійного зростання педагогів;

- покращення соціально-психологічного клімату в педагогічному колективі;

створення атмосфери спільної відповідальності за результати освітньої діяльності.

Шляхами реалізації поставлених завдань є: індивідуальний стиль управлінської діяльності, забезпечення умов для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, стимулювання педагогів до здобуття спеціальної освіти, дотримання принципів педагогічної свободи учителя тощо.

Реалізувавши все вище сказане, ми отримаємо заклад освіти, який ставитиме за мету не просто йти в ногу з часом, а буде прагнути випереджати час. Ми виховаємо сьогоднішнього випускника Нової української школи це передусім людину творчу, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації.

Ми підготуємо дітей до робочих місць, яких ЩЕ немає, до використання інформаційних ресурсів, яких ПОКИ не існує, до вирішення проблем, про існування яких ми ЩЕ не знаємо.

Освічені учні, всебічно розвинені, відповідальні громадяни і патріоти, здатні до інновацій ось хто поведе українську економіку вперед у 21 століття. Ось до чого ми повинні прагнути у нашому навчальному закладі. І я впевнена, що у нас все вийде.

Таким чином, планові заходи у 2023-2024 н. р. були реалізовані в повній мірі. Наш заклад освіти готовий відчинити двері для учнів! Під час війни ми всі розуміємо, що проблемою для учнів є дистанційне навчання через недостатній рівень мотивації, самоорганізації, соціалізації, спілкування з однолітками. Діти скучили за живим спілкуванням! Очне навчання це в першу чергу емоційний інтелект. Це емоції, яких учні були позбавлені у ці воєнні роки.

Ми також розуміємо, що найголовніше зараз це є безпека учнів!

Дякую учням, батькам за розуміння, підтримку, здорову критику.

Дякую педагогам, які просто розривалися у своїх розкладах, формах навчання, але на повну викладалися на уроках заради майбутнього наших дітей, заради нашого з вами майбутнього!

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням за бажання вчитися, учителям за творчість, за любов до своєї професії; батькам за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу закладу освіти.

Вірю у швидку перемогу, без повітряних тривог, без блекаутів, без війни. Слава Україні!

Контактна інформація

Вулиця 28 Армії, 14  

Телефон: (0552) 35-27-94, 35-27-97

E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

           This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Партнери

FREEhost.UA - украинский хостинг и аренда сервера

 Центральна дитяча бібліотека ім. Л. Українки