Місячник екології
Місячник екології
Екологічна робота в школі проводилась систематично на протязі навчального року.
Виховні заходи місячника були спрямовані на виконання завдань, які визначені державними документами: Концепцією сталого розвитку України, Концепцією неперервного екологічного виховання та наказами міського управління освіти і т направлені на покращення ситуацій з питань:
- раціонального природокористування;
- здорового способу життя;
- охорони навколишнього середовища;
- підвищення громадянської активності;
- застосування у повсякденному житті правил екологічної етики.
Пріоритетними напрямами діяльності: екологічна освіта; виховання; пропаганда; участь в практичних природоохоронних акціях; захист природи засобами мистецтва; суспільно-корисна праця та зв'язок з життям; взаємозв'язок учбової і позакласної роботи; використання прикладів позитивного ставлення до природи вчителів, дорослих і дітей; формування знань про взаємозв'язок і взаємини природних компонентів; вироблення правильної лінії поведінки в природі – екологічної культури.
Проектуючи екологічну діяльність педагогами враховано реальні можливості учнів та їх резерви, продумано сумісну творчу роботу учня і вчителя. В практичній діяльності втілено новітні досягнення педагогічної науки і практики: корекційно-розвивальні, інформаційно-комунікативні, здоров’я зберігаючі технології, проектну методику.
Під керівництвом педагогів Баденко Т.В., Рудченко Н.І, Біленко В.І. учні приймали участь у міських екологічних акціях : «За чисте довкілля», «Збережемо первоцвіти», Всесвітній День води, «Година Землі», Міжнародний День птахів, «День довкілля», «День Землі».
З метою поширення екологічних знань серед учнів, батьків проводилась агітаційно-роз’яснювальна та інформаційно-пізнавальна робота щодо необхідності охорони природи, збереження природних ресурсів: оформлено стенд – анонс місячника екології «Мій дім Земля», випущено екобюлетень «Домашня екологія», здійснено фоторепортаж «На захист водних ресурсів», проведено нформаційно-роз’яснювальні хвилинки з батьками та учнями «Освітлення вимикаємо - ресурси планети зберігаємо» по приєднанню всіх родин до акції «Година Землі», розповсюджено листівки «Вода-безцінний дар природи», «Бережіть воду!» в мікрорайоні школи.
Задля ощадливого ставлення до довкілля, здорового способу життя проведено просвітницькі екологічні хвилинки «Збережемо воду чистою», корисні поради «Домашня екологія», де учні отримали більше інформації. Відбувся конкурс листівок «Спалюємо листя – спалюємо здоров’я – шкодимо довкіллю», які нагадали про шкідливість спалювання листя для навколишнього середовища, і закликають до дій, що допоможуть зберегти нашу чудову планету життєздатною. ( Баденко Т.В.).
Спрямована на формування ціннісного ставлення до людини і природи еколого - патріотична акція «Спаси планету-допоможи іншому» по збору пластикових кришечок - відгук на біль воїнів АТО, які потребують протезування, мобілізувала всіх учнів до щоденних активних дій.
Продовжено екологічний марафон «Здай батарейку – врятуй планету!». Задля підвищення ефективності вирішення проблеми відпрацьованих батарейок роботу розпочато з просвітницької діяльності, яка спонукала б кожного на відказ від споживацького підходу до природи, вибору екологічно виправданих дій, збереження здорового оточуючого середовища. Поновлено співпрацю з кур’єрським сервісним центром «Адресат» , установлено зразки та контейнер для їх збору.
В співпраці з громадською організацією «Благополучний град Херсон»
організовано операцію «Батарейки, здавайтесь!», мета якої донести до кожного учня, батьків небезпечність використаних батарейок для довкілля та необхідність їх утилізації. Досягнуті результати: зібрано й здано на утилізацію 14 кг батарейок. Переможцем зі здачі батарейок визнано учень 6-Г класу Дем’янов Олег та 7-В класу Жук Микола, яких нагороджено грамотами та безоплатним відвідуванням контактного зоопарку.
Основна форма екологічної трудової діяльності – залучення учнів до практичних дій по оздоровленню навколишнього середовища та благоустрою шкільної та прилеглої території, розвиток почуття дбайливого господаря.
Педагогічний та учнівський колективи взяли участь в трудових акціях:
«Дачники – школі», «Посадимо разом дерева миру», екологічних штурмах
«Зелений слід», «Веснарій», «Перепона сміттю»; екологічній справі «Висаджування первоцвітів в альпінарії»; операціях «Хризантемова стрічка», «Доглянутий газон», «Розарій»; трудових десантах «Хвилини добрих екосправ», «Квітни, наша школа!»; КТД «Весняні клопоти на шкільному подвір’ї» ,«Зелена толока»; всеукраїнському суботнику «Зробимо Україну чистою».
Впорядковано 0,6 га території шкільного подвір’я, 1050 кв.м .: вул. Червонопрапорна-350кв.м., вул.Робоча-700кв.м.
Проведено весняні роботи по наведенню порядку, оновлення квітників та їх оформлення:
розарій – 1 шт,. міксбордер -1 шт., альпінарій -1 шт., міні-клумби – 3 шт.,
фітостена – 1 шт., рокарій – 1 шт., бабусин палісаднік – 1 шт., пергола – 1 шт., бетоні вазони біля входу – 2 шт., клумби – 4 шт., газони -2шт.,
квітучий пеньок – 1 шт.
Висаджено 6 кущів: садові троянди -3шт., спірея японська- 2 шт., бояришник-1.
Збережено, доглянуто дерев (обкопка, обрізка, побілка) - 78шт.
Спільно з співробітниками обласного управління водного господарства проведено акцію «Посадимо разом дерева миру», під час якої посаджено 6 дерев біля школи -5 дубів, 1 каштан та 3 кущі садових троянд.
Цього року в квітниках висаджено223 рослини: тюльпани – 50 шт., кани– 30 шт., барвінок – 20 шт., фіалка –15 шт., хризантеми–32 шт., конвалія – 15шт.,
чистяк - 14 шт., іриси – 14 шт., нарциси – 10 шт., лакфіоль – 10 шт., юкка –3шт., лілейник – 10 шт. та інші.
Продовжено багатоетапний практикум «Від насіння до квітки», який розширює досвід учнів по вирощуванню розсади в класній кімнаті з насіння для подальшого оформлення підвісних кашпо та горщиків, як прикрас на зрізаних пеньках. Закладено навчально-дослідницька робота з теми: « Вирощування розсади рослин катарантусу та дзвоників».
До Дня довкілля проведено день благоустрою «Твори добро!», екологічний спецназ «Радість людям даримо - зупинку вимиваємо», під час якого прибрали транспортну зупинку від сміття, звільнили від розміщених об’яв, вимили від пилу та бруду. Екокоманда учнів і педагогів пишалися змінами, які відбулися, отримали задоволення від своїх дій , а головне зробили навколишнє середовище чистішим, а настрій людей кращим, і цим допомогли рідному місту, планеті.
Здійснено виходи учнів до бібліотек, шефської організації.
Вчитель біології Баденко Т.В. з учнями завітали до обласного управління водних ресурсів, оформили виставку «Гімн воді», привітали зі святом працівників і разом прийняли участь у святкуванні Всесвітнього Дня води «Щоб ріки не вмирали, і чистою була вода». За конкретні дії на захист водних ресурсів школярі отримали подарунки.
Проведено день зустрічі птахів «Перелітних птахів чекаємо, про будиночки для них дбаємо» (Маслов М.М.), відеорепортаж «Життя в краплині води» (ЦДБ ), екогодина «Первоцвіти рідного краю» (Добродієва Н.О.), урок екологічної грамоти «А планета гірко плаче» ( ЦБС філія № 3), віртуальна подорож «Зеленими куточками Херсона» (Журавльова Н.М.), екотренінг «Курс відповідального споживача» (екологічний центр бібліотеки ім. О. Гончара), екологічна мозаїка «Дивує цвітом навесні Земля» (бібліотека ім. Л. Українки).
Заходи орієнтували школярів на виконання екологічних правил поведінки, вчили необхідному співвідношенню своїх дій з їх наслідками для людей, природного та соціального середовища, формували національну свідомість майбутнього громадянина нашої держави.
Художне бачення екопроблем знайшло своє відтворення в творчої майстерні «Первоцвіти не зриваємо, їх малюємо, ліпимо, вирізаємо», виставці малюнків «Гімн воді», вернісажі учасників міських конкурсів «Чарівний барвограй», майстер класах з непотребу «Весняні прикраси», звіті– представленні «Користь з некорисного», де учні разом з педагогами презентували поробки з побутового непотребу, паперових відходів, зібраного природного матеріалу, речей, які давно лежать без ужитку .
Педагогічний колектив, учні, батьки учнів прибирали територію Антонівського лісництва. З нагоди 30-ї роковини Чорнобильської катастрофи проведені тематичні години спілкування, перегляд кінострічки «Російський дятел», учні закладу брали участь в акції «Чорнобиль очима дітей», організована виставка тематичної літератури «Чорнобиль- біль і скорбота». В рамках місячника проведено тиждень енергозбереження, під час якого були створені сімейні екокалендарі (250 учнів), 10 еколистівок «Чистий двір. Чисте місто», проведено фотоконкурс «Моя дивовижна Херсонщина»(12 робіт), за створення екопостера вихованці гуртка посіли III місце в місті.
На протязі місячника проводились свята до дня Землі, дня довкілля,екологічні КВК,Брейн-ринги. У зональному екологічному брейн-рингу учні закладу посіли II , III місця. Вихованці закладу долучилися до акції «Допоможи тваринам зоопарку» і передали мешканцям звіринцю різноманітні овочі, фрукти, крупи та солодощі для ведмедів.
Налагоджено співпрацю з:
- обласною дитячою бібліотекою;
- краєзнавчим музеєм;
- екологічним центром бібліотеки ім. О. Гончара;
- Херсонським обласним управлінням водних ресурсів;
- бібліотекою ім. Л. Українки;
- кур’єрським сервісним центром «Адресат» ;
- дитячою ЦБС;
- громадською організацією «Благополучний град Херсон»;
- ЦБС філія № 3.
За підсумками участі в екологічних акціях міста колектив школи нагороджений грамотами та заохочувальними призами.
Екологічне виховання є значним потенціалом для соціалізації особистості, формування системи цінностей, навичок, орієнтованих на життєво-практичну діяльність. Заходи дали змогу учням відчути причетність до екологічних справ глобального масштабу на нашій планеті; вчили рости небайдужими, розумно задовольняти власні потреби, не зашкоджуючи довкіллю, розвивали бажання власноруч допомагати природі, користуватися практичними порадами по її збереженню.
Організована цілеспрямована робота переконує учнів у потребі діяти, дає задоволення кінцевим результатом, відчуття причетності до вирішення екологічних проблем, готує до самостійного життя у злагоді з природою.
За підсумками місячника оформлено інформаційно - ілюстровані матеріали та відправлено до Херсонського Центру дитячої та юнацької творчості.