Творчий підхід на уроках за програмою «Інтелект України»
Творчість дітей на уроках за програмою "Інтелект України" вражає своєю різноманітністю та глибиною. Учні розвивають свої інтелектуальні здібностічерез цікаві завдання та проєкти, що стимулюють їх критичне мислення та творчість. Програма надає можливість дітям виявити свій унікальний підхід до розв'язання проблем, сприяючи формуванню самостійності та ініціативи.
У процесі навчання учні розкривають свій потенціал у різних сферах, включаючи науку, мистецтво, технології та літературу.Вони можуть вільно висловлювати свої ідеї та думки, експериментувати з різними матеріалами та техніками. Ця програма створює умови для виховання глибоко освіченої та креативної молоді, готової до викликів сучасного світу.
Вплив мистецтва на розвиток дитини
Уже з народження малюк реагує на колір, звук, рух – активно відгукується на всілякі подразники навколишнього світу. Батьки із власного досвіду зазначають, скільки радості дитині приносять перегляд кольорових картинок, рух під музику і слухання казок перед сном. Перші контакти зі світом мистецтва мають набагато більше значення для розвитку малюка, ніж дехто вважає.
У першу чергу поняття мистецтва асоціюється з образотворчим мистецтвом (живописом). Ця сфера надає дитині можливість пізнавати кольори, різні структури, форми й запахи, допомагає розвивати творчі здібності, просторову й ситуативну уяву; сприяє тренуванню пам'яті, спостережливості та концентрації уваги, а крім того, формує почуття естетики. Також воно є способом задоволення потреби у визнанні, переживанні радості від самостійності й пізнання власних можливостей. Інакше кажучи, даючи дитині кольорові олівці, фарби або пластилін, ми стимулюємо її руховий, сенсорний, інтелектуальний, емоційний та особистісний розвиток .
Музика, у свою чергу, сприяє розвитку мови, моторики й емоцій. Танець розвиває координацію рухів, а спів – відмінний спосіб для тренування мовлення, виправлення недоліків вимови і збагачення словникового запасу.
Життя в умовах ринкової економіки, новітніх науково-інформаційних технологій визначило суспільний запит на виховання творчої, інтелектуально розвиненої, креативної особистості, яка вміє самостійно приймати рішення, робити вибір, врівноважуючи його свідомою відповідальністю.
Розвиток дитини, її інтелектуальних та творчих якостей є пріоритетним напрямом . програми науково-педагогічного проєкту «Інтелект України».Важливим моментом проєкту є також формування емоційно-позитивного стану дітей в процесі навчання. Це відбувається через вдалу добірку видів завдань: виконання пісень під караоке, читання казок способом стеження за диктором, презентації, робота з уривками мультфільмів. Виконання практичних завдань є обов’язковою частиною кожного уроку інтегрованого курсу«Мистецтво». Дитячі посмішки, блиск радісних оченят, задоволення можна спостерігати наприкінці кожного уроку.
Розвиваючі можливості на уроках «Я пізнаю світ»
Як виглядатиме світ через декілька десятків років? Ми не можемо передбачити , яку професію оберуть наші діти й чи існуватимуть ті спеціальності, які сьогодні вважаються престижними. Є лише один
правильний спосіб підготувати дитину до успішного дорослого життя: навчити адаптуватися до будь-яких змін, які чекають її у майбутньому. Так діти на уроці ЯПС знайомляться з різними професіями. Хто такий космонавт і які якості та знання слід мати, щоб бути чудовим космонавтом?
Учні активно досліджують, аналізують і оцінюють нову інформацію про історію космосу, віртуально подорожують Сонячною системою та створюють свої перші космічні ракети. Під час проведення таких уроків відбувається пізнання світу в дії та формуються когнітивні здібності учнів.
Розвиток мовленнєвої компетентності
У сучасній школі завдання вчителя не тільки передавати знання дітям, а й навчити їх жити, використовувати ці знання на практиці. Нинішні учні повинні отримати навички думати, розуміти сутність речей, осмислювати, вміти шукати потрібну інформацію, вдало висловлювати свою думку.
Саме , на уроках української мови, велику увагу приділяю розвитку мовлення учнів. Мовлення - це процес оволодіння рідною мовою, уміння користуватися нею як засобом пізнання навколишнього світу, засвоєння досвіду, набутого людством. Одним з найпоширеніших шляхів формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови є переказ. У 4 класі учні складають детальні, вибіркові і стислі перекази. Під час аналізу змісту тексту обов’язково проводиться словникова робота, яка полягає не тільки в тлумаченні незрозумілих для дітей слів, а й насамперед у збагаченні їх лексичного запасу.
Можливості інформаційних технологій
Невід'ємною частиною нашого життя стали комп'ютери. Інформаційні технології відкрили нові можливості для навчання, роботи й відпочинку, надали доступ до великого обсягу інформації, сприяли виникненню сучасних способів спілкування, полегшили працю й життя людей.
Знаннями й уміннями роботи з комп’ютером третьокласники, які навчаються за програмою проєкту «Інтелект України», оволодівають на уроках інформатики. Отримані навики забезпечують їм основу для успіху в школі й не тільки.