День психічного здоров’я
За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), психічне здоров’я – це стан добробуту, при якому кожна людина може реалізувати свій власний потенціал та впоратися із життєвими стресами, продуктивно й плідно працювати, а також робити внесок у життя своєї спільноти.
Психологічно здорова людина – це людина, яка почуває себе гармонійно та має певний резерв сил до подолання складнощів і достатній рівень продуктивності в повсякденному житті. Тому сьогодні важливо, щоб кожна людина дбала про своє психічне здоров’я.
10.10.23 року в Херсонському №НВК48 практичний психолог Ірина Моїсеєва провела для учнів 5-9 класів інформаційно-пізнавальний захід, присвячений Дню психічного здоров’я .
Метою заходу було привернути увагу школярів до психічних проблем людини, розкрити фактори, від яких залежить наше психічне здоров’я, пояснити, як виникають психосоматичні хвороби, спростувати міфи про людей із психічними хворобами.
День Доброти
04.10.2023 у Херсонському №НВК 48 практичний психолог Ірина Моїсеєва провела онлайн тренінг для учнів 2,3,4 класів, присвячений Дню доброти з нагоди Міжнародного дня захисту тварин. Дітки похизувались своїми домашніми улюбленцями, зазначили, що тварини вчать їх проявляти турботу, терплячість, бути добрішими. Також учні пригадували правила доброти та добрі справи, які вони можуть зробити вже сьогодні, щоб добро повернулось до них.
Тренінг
29.09.2023 року в Херсонському #НВК48 відбувся інтерактивний тренінг для педагогічних працівників «Перша психологічна допомога», який провели психологи закладу П. СКРИПАЛЬ, І. МОЇСЕЄВА. Під час заходу учасники дізналися про ознаки різних психічних розладів, які можуть трапитися в людини, поради щодо першої ментальної допомоги. За допомогою інтерактивної гри педагоги мали можливість перевірити свої знання, обговорити результати, поставити питання психологам. Для кожного вчителя сьогодні важливо вміти знаходити ресурси для подолання власних стресових ситуацій, а також допомогти дитині впоратися зі стресом. Тренінг збагатив учасників корисними знаннями.
ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ДИТИНІ
ПСИХОЛОГІЧНА ДОПОМОГА ДИТИНІ
ЯКЩО ДИТИНА ПОВОДИТЬСЯ ТАК, НЕМОВ НЕ ВІДЧУВАЄ ЖОДНИХ ПОЧУТТІВ (РАДОСТІ ЧИ СМУТКУ).
Що з нею відбувається?
Імовірно, дитина відчуває дистрес. За сильного нервового потрясіння, особливо під час зіткнення з досвідом, витримати який дитині не під силу, вона може «зависати» в реакціях, часом не відчуваючи свого тіла. Дитина в стані дистресу може приховувати свої почуття. Потрібна ваша підтримка!
Як допомогти?
1) Створіть атмосферу любові та прийняття, щоб ваша дитина буквально «відігрілася» в ній. Проведіть разом час. Дайте їй зрозуміти, що сумувати, злитися чи хвилюватися — нормально. «Схоже, тобі нічого не хочеться. Напевно, тобі сумно. Це нормально!»
2) Поясніть дитині й те, що сталося.
Можливо, ви могли б поділитися з дитиною власними почуттями. Постарайтеся разом із сином чи донькою займатися чимось приємним — почитайте книжку, заспівайте, пограйте разом.
ДИТИНА ДУЖЕ ЧАСТО ПЛАЧЕ
Що з нею відбувається?
У результаті пережитого лиха в житті вашої родини відбулося багато змін. І це природно, що дитина сумує. Коли вона плаче, її організм виділяє речовини, що допомагають заспокоїтись. Діти дуже чутливі до емоційного стану батьків. Якщо ви самі відчуваєте непереборну печаль — зверніться по допомогу. Благополуччя вашої дитини залежить від вашого власного.
ДИТИНА ПОЧИНАЄ ПОВОДИТИСЬ НЕОБЕРЕЖНО, РОБИТЬ ЩОСЬ ПОТЕНЦІЙНО НЕБЕЗПЕЧНЕ
Що з нею відбувається?
Може здатися дивним, але коли діти не почуваються в безпеці, то самі часто поводяться небезпечно чи безтурботно. Це спосіб дитини сказати: «Ти мені потрібна(ий). Доведи, що я тобі дорогий — захисти мене!»
Як допомогти?
Наскільки це можливо, дайте дитині змогу відчути себе в безпеці. Спокійно підійдіть і, якщо потрібно, візьміть її на руки. Дайте малюку зрозуміти, що те, що він робить, небезпечно, і що він дорогий вам. І що ви не хочете, щоб із ним трапилося щось погане. Не кричіть на дитину, будь ласка!
Небезпечна поведінка може бути проявом аутоагресії. Чому? Страх завжди збільшує агресію, але діти часто поширюють її на себе. Пограйте в ігри, що випускають агресію. І розкажіть дитині про більш позитивні способи привернути до себе увагу.
ДИТИНА ЛЯКАЄТЬСЯ ЧОГОСЬ, ЧОГО НЕ БОЯЛАСЯ РАНІШЕ
Що з нею відбувається?
Діти молодшого віку вірять у те, що батьки всемогутні й можуть захистити їх від усього. Ця віра допомагає їм почуватися в безпеці. Після того, що сталося, ця віра похитнулася, а без неї дитині стало страшніше жити в цьому світі.
Багато що може нагадувати дитині про пережите та лякати її (звуки петард, машини швидкої допомоги, люди, що кричать, переляканий вираз вашого обличчя). Ви в цьому не винні — це пережитий досвід.
У ПІДЛІТКА ТРУДНОЩІ ЗІ СНОМ: СОН ПЕРЕРИВЧАСТИЙ, СНЯТЬСЯ КОШМАРИ, ПІДЛІТОК БОЇТЬСЯ СПАТИ ОДИН
Що відбувається?
У перші місяці після сильного стресу кошмари — нормальне явище. Під час сну мозок інтенсивно обробляє інформацію про події, що відбулися. Однак якщо кошмар повторюється багато разів чи надто правдоподібний — доведеться згодом звернутися до психолога.
Уривчастість сну частіше викликається тривогою, якоюсь незавершеною справою чи спазмуванням м’язів, через яке складно розслабитись.
Як допомогти?
Поясніть, що так працює мозок. Розкажіть про те, що ви теж відчували страх, відчували себе безпорадно, і це нормально.
Придумайте порядок відходу до сну, який виконуватиметься за будь-яких обставин, і оголосіть, що він має бути дотриманий щодня. Тоді підліток точно знатиме, чого чекати. Обійміть і скажіть, що ви нікуди не пропадете. Ключова фраза: «Я з тобою, я поруч».
ГАРНА НОВИНА
Психіка дітей і підлітків має величезні резерви самовідновлення і саморегуляції.
Більшість дітей повертаються до норми після травматичної події без професійної допомоги психологів просто завдяки підтримці і турботі близьких.
Тримаємо стрій
Дистанційний графік роботи практичного психолога Ірини МОЇСЕЄВОЇ під час воєнного стану у кризовому центрі в НВК 48
8.00 – 10.00 – робота з документацією(обробка заявок, створення рекомендацій, чек-листів);
10.00 – 11.00 – проведення корекційно-розвивальних занять у ZOOM;
11.00 – 12.00 – обід;
12.00 – 15.00 – надання індивідуальних консультацій з усіх питань;
15.00 – 17.00 – проведення інтервізій у ZOOM.
Телефон для довідок і звернень з особистих питань 050-782-75-72
Моїсеєва Ірина Володимирівна
(також можна писати у Viber і Telegram)