Розвиток емоційного інтелекту у підлітків.
Продовжуючи цикл занять з розвитку емоційного інтелекту в підлітків, практичний психолог Ірина Моїсеєва 16.06. 2025 р. провела годину з психологом для учнів 7-10 класів “Заздрість - це власний учитель або мучитель”. Хоча заздрість - це складна і часто неприємна емоція, з якою важко впоратися, учні визнали, що ця емоція їм знайома. Під час заняття навіть спробували знайти для себе її позитивний бік (так звана “біла заздрість”) - мотивація бути кращим, поштовх до змагань, конкурентоздатність. Виокремили й деструктивну “чорну” її сторону, коли почуття образи або невдоволення щодо чужого майна, якостей чи успіху не дають спокійно жити й розвиватись. Хоча заздрість є нормальною людською емоцією, вона може призвести до почуття неадекватності, низької самооцінки і навіть до деструктивної поведінки. На занятті ми розглядали причини виникнення цієї емоції, наслідки неконтрольованої заздрості та стратегії боротьби з нею: бути вдячними за те, що маємо, працювати над самооцінкою, практикувати емпатію до інших, зосередитись на особистісному зростанні.
День добра!
Починаючи з 13 листопада 1998 року, в Японії було засновано свято день Доброти, яке згодом стало Всесвітнім. Його головною метою є надихнути нації створювати добріший світ. У Херсонському #НВК48 з нагоди цього свята практичний психолог Ірина Моїсеєва проводила години з психологом для учнів 2-4 класів, завданням яких було підвищити обізнаність про рух доброти, обмінятись з учнями ідеями добрих справ, які вони можуть втілити самостійно. Діти поділились досвідом добрих вчинків зі свого життя, успішно пройшли вікторину доброти та зрозуміли, що важливо підтримувати нужденних людей та проявляти милосердя до тварин.
Захист ментального здоров'я.
Проблема захисту ментального здоров’я надзвичайно загострилася у нашій країні. Такі чинники як спостерігання бойових дій, перебування у прифронтовій зоні з постійними обстрілами, знаходження в окупації значно підвищують уразливість як дорослих, так і дітей. Напередодні Всесвітнього дня ментального здоров’я практичним психологом Іриною Моїсеєвою були проведені інформаційно-просвітницькі заходи з учнями початкової школи (1-4 класи) Херсонського НВК № 48. Метою заходу було звернути увагу на проблеми, пов’язані з психічним станом людини та ознайомлення зі способами допомоги та самодопомоги своєму емоційному стану під час воєнних дій. Учні завдяки тренінгу опанували способами керування своїми негативними емоціями (тривогою, страхом, злістю), навчились знімати емоційну напругу і дарувати іншим приємні емоції, висловлюючи один одному компліменти. Слід зазначити, що діти вже знали і уміли застосовувати чимало психологічних прийомів для покращення свого ментального стану.
Тиждень ментального здоров'я
Що ми робимо для свого ментального здоров'я? Чи потрібно дбати про свій емоційний стан, розвивати вміння справлятися зі стресом та пізнавати себе краще? Про це був Тиждень ментального здоров’я.
У рамках програми тижня практичним психологом № НВК48 було проведено 5.09 та 6.09 практично-пізнавальні заняття "Ти як?, до яких долучились учні 5-10 класів. За визначенням ВООЗ, психічне здоров'я – це стан повного фізичного, душевного і соціального благополуччя, при якому людина може реалізувати власні здібності, протистояти звичайним життєвим стресам, продуктивно працювати і робити внесок у суспільне життя. Тому зі школярами обговорювались такі питання: основні ознаки психічно здорової людини, що важливо для підтримки ментального здоровʼя, які стратегії допоможуть подолати стресові стани, роль саморефлексії та емоційного інтелекту для розвитку гармонійної особистості. Пригадали з учнями техніки самодопомоги при стресових станах, роль ресурсів для пітримки ментального здоровʼя.
Докладніше можно подивитись за посиланням: Тиждень ментального здоров'я
Тиждень Психології
У Херсонському №НВК48 з 22.04 до 26.04 відбулися просвітницькі заходи присвячені щорічному Тижню Психології. Психолог Ірина Моїсеєва з метою популяризації психології серед школярів провела для учнів 5-9 класів години з психологом, під час яких учасники обговорювали факти і міфи про психологів і психологію. За словами учнів, вони дізнались багато цікавого про психологічні прийоми ефективної комунікації та з’ясували для себе, які очікування бувають у клієнтів при зверненні до психологів.