Ліс як екосистема
Ліси — одна з найважливіших екосистем, від якої залежить підтримка клімату планети та збереження стабільного біорізноманіття світу.
На цьому тижні учні 3-Б класу Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу №48 досліджували природні рослинні угруповування, де всі організми пов’язані харчовими ланцюгами, залежать один від одного та від умов, у яких вони проживають — ліси. Визначили, що вони мають ярусну структуру; за видовим складом рослин поділяються на мішані, хвойні та листяні; удосконалили знання про рослинний і тваринний світ, визначили їх видові особливості та взаємозалежність один від одного. Виконували інтерактивні вправи «Хто де живе в лісі?», «Екосистема лісу», а також звернули увагу на правила поведінки в ньому.
Результатом нашої роботи стало створення схем ланцюгів живлення екосистеми лісу, які діти презентували на наступному уроці.
Досліджування цартства рослин
Цього тижня учні 1 - А класу на уроках я досліджую світ досліджували цартство рослин.
Діти розглянули класифікації рослин. Навчилися відрізняти дерева, кущі та трав’янисті рослини, також хвойні та листяні рослини, культурні та дикорослі рослини.
Вивчили будову рослин. Дослідили форму та край листка. Провели дослідження та переконалися, що рослини всмоктують воду корінням. Це був насичений тиждень для учнів. Діти дізналися багато нового та цікавого.
Чи можна виростити рослини у космосі?
Досліди та експерименти під час навчальних занять відіграють важливу роль у формуванні дитячого інтересу до науки, розвитку креативного мислення та відкриття світу навколо. Досліди допомагають дітям зрозуміти наукові принципи та явища через практичні експерименти, що сприяє кращому засвоєнню матеріалу та підвищує мотивацію до навчання. Однією з ключових переваг дослідів на заняттях є можливість навчити дітей спостерігати, аналізувати та робити висновки на основі власного досвіду.
Перед другокласниками Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу №48 постало питання: « Чи можна виростити рослини у космосі?» Дослідження привели до відомого українського космонавта, який провів унікальний експеримент з вирощування рослин у космосі. Метою експерименту було дослідження впливу невагомості на ріст та розвиток рослин. Для проведення експерименту Леонід Каденюк використовував спеціальні контейнери з насінням рослин, які були розміщені в кабіні космічного корабля. Під час польоту на станцію "Мір", рослини були піддані умовам невагомості, що відігравало ключову роль у дослідженні їх росту.
Тож маленькі дослідники вирішили повторити експеримент Леоніда Каденюка, але у земних умовах. Вели спостереження, знімали фото, ділилися враженнями зі своїми однокласниками. Нам все вдалося!
Готуємо салати
Салати відомі своєю корисністю для здоров'я, і не дарма вони мають таку популярність.
Цього тижня здобувачі освіти Херсонського загальноосвітнього навчально-виховного комплексу №48 досліджували користь споживання рослинної їжі. Визначили, що салати збагачені вітамінами A, B-6, C, E, K, фолатом, холіном та іншими корисними речовинами, що сприяють загальному добробуту здоров'я. Вони є важливим поживним доповненням до щоденного раціону, але головне — це дотримуватись різноманітності та збалансованості. Вони надають безліч переваг для здоров'я, покращуючи надходження поживних речовин та доброчинно впливаючи на шкіру та травлення. Навчились обирати для себе корисні продукти та готували з них улюблені салати.
Зазначили, що як і у випадку з будь-якою іншою їжею, важливо прислухатися до свого організму та коригувати раціон при необхідності для досягнення найкращих результатів.
Вернісаж казок
Що дитина любить найбільше? Казку. З чого здобуває свої знання? З казки. Кого наслідує? Героїв казки.
Отже, гармонійний розвиток швидше здійснюється через казку. Вона є засобом формування у свідомості дитини позитивного образу – уявлення, певного ідеалу – носія бажаних поведінкових якостей та реакцій.
Казкотерапія – ефективний шлях розвитку дитини початкової школи.
Василь Сухомлинський наголошував на надзвичайному значенні створення казки в процесі роботи з дітьми: ‘’ Я не уявляю навчання в школі не тільки без слухання, але й без створення казки’’.
Протягом двох тижнів казкарі 4-Б класу із захопленням створювали власні казки. Герої наших сюжетів були схожі на самих дітей.
Робота над казкою почалася з вибору теми, бесіди про те, що знаходиться на поверхні та хвилює юних казкариків.
Для створення сюжету ми добирали головних героїв та ключові слова. Багато роздумів виникало під час ілюстрування казки.
Ось і з’явилися «Казка про пригоди друзів 4-Б класу», «Лев та його смішні пригоди», «Пригоди Діко та його друзів». Діти захопилися створенням казок, а тому, світ побачили казкові збірки від учнів нашого класу.
Ключове запитання – чого навчила казка? Доброті та людяності, вірі в перемогу добра та щасливе майбутнє.
Розробка власних творів сприяє розвитку комунікативних, творчих умінь, створює доброзичливу атмосферу в колективі, підвищує самооцінку дитини. Така робота, на думку Сухомлинського, ‘’ є одним з найцікавіших для дітей видів поетичної творчості. Разом з тим, це важливий засіб розумового розвитку’’.
Через казку діти вчаться помічати прекрасне, розуміти добро і зло, бути товариськими, доброзичливими, бути Людиною.
Де б дитина не була, а казка завжди поруч.